    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 13 Jan 2016 02:30:30 -0800 (PST)
    <e...@g...com>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    <a...@g...com>
    <56952c1e$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Garaż blaszany
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 18:06:12 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No i pytanie - po co sie meczyc, robic cos naprzekor >wiedzy technicznej i
    odwrotnie do wszelkich >zalecen :-) A skoro garaz nieogrzewany to najlepiej

    Fajne stwierdzenie lubię to
    Kilka przykładów:
    Jeśli dobrze pamiętam nicka to z_13 miał poważny kłopot jak mu rura z woda się
    doszczelniła i woda wlała się w warstwę ocieplenia posadzki. Wiesz czemu miał kłopot?
    Bo zgodnie z wiedzą techniczna i zaleceniami muratorów itp. zrfobił szczelną izolację
    pod styropianem w posadzce. Woda wleciała i tam została. Kilka razy pytałem a
    odpowiedzi nie uzyskałem- przed czym ma chronić folia czy inna papa pod styropianem w
    posadzce? Z reguły jest to poziom powyżej poziomu gruntu i żadnej wilgoci od dołu tam
    nie ma prawa być. Przeciez taka izolacja to więcej kłopotu jak pożytku. Gdyby z_13
    wtedy izolacji nie miał to woda wsiąkła by w grunt i kłopotu by nie było. Ale wiedza
    techniczna i muratory robią swoje i są tacy co nawet na piętrze folie pod styro dają.
    Kolejny przykład- płytki na tarasie- u mnie leżą już 7 chyba rok, w domu mojej mamy
    ładnych naście lat już. Żadna nie odpadła.
    Znam ja, znasz zapewne i Ty przypadki że takie płytki odpadają po roku/kilku latach.
    Odpadają jak ktoś zgodnie ze sztuka i zaleceniami muratora zrobi czyli na taras da
    jakieś super duper izolacje przeciwwodne na to płytki i klej. I wtedy wystarczy że
    deszcz popada, woda fugami wejdzie pomiędzy izolację a płytkę, trochę mrozu i płytka
    luźna. U mnie kleiłem bezpośrednio na betonowy taras żadnych izolacji więc woda jak
    tam fugami się dostanie to wsiąka głębiej w taras. Co do fug to fugowałem klejem do
    płytek tym samym co kleiłem ale to bez znaczenia dla trwałości pewnie
    Nie tak dawno pod blaszaka ktoś tu głęboki fundament proponował bo zgodnie ze sztuką
    budowlana, strefa przemarzania itp.
    Ja bym postawił na wierzchu i tez się nic nie stanie. Chodniki, parkingi itp. nie sa
    poniżej strefy przemarzania a jakoś się masowo nie wybrzuszają
    O foli bąbelkowej tej na fundament której zastosowanie często przynosi więcej szkód
    jak korzyści tez już tu pisaliśmy ale zgodnie ze sztuką muratory zalecają zawsze;)
    Oczywiście czasami potrzebna jest izolacja, czasami folia itp. to trzeba
    indywidualnie popatrzeć ale nie zaszkodzi logicznie pomyśleć zamiast robić z automatu
    boi w muratorze pisze.