  • Data: 2012-04-01 13:45:30
    Temat: Re: Gaz ziemny czy pompa ciepła
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu moje pytanie odnośnie eksploatacji takiej pompy a najbardziej
    > chodzi o zużycie prądu. Czy nie wyjdzie to o wiele wiecej niż grzanie
    > takiego baniaka gazem ? Moc sprężarki to 750W . Sprzedawca zarzeka sie
    > że max 40-50 zł. miesięcznie wychodzi za prąd bo sprawdzał...
    >
    > Poradźcie coś czy pchać sie w takie wynalazki czy pozostać przy gazie ?
    >
    > Pozdrawiam...

    Wg mnie PC do grzania ciepłej wody jest OK. W stosunku do gazu jest
    tańsza, energia - 1 kWh ok 16 - 18 groszy, brak opłat stałych, brak
    zagrożeń typu Czad, nieszczelna instalacja, ewentualnie przeglądów
    kominiarskich śpisz spokojnie. Obecnie producenci robią PC o mocy ok
    2 kWh - czyli takie które zadowolą się przepływem powietrza < poniżej
    400m3/h. Jeśli nie planujesz rekuperatora to jest to bardzo dobry
    odzysk ciepła z wentylacji. Ktoś na grupie napisał, że dwa razy
    dziennie intensywnie wietrzy dom - zamiast tego możesz 2 razy dziennie
    włączać pompę. Zależność jest prosta ciepło tracone z wentylacji jest
    na ogół większe od ciepła do CWU. Inaczej też działa - nie ma ludzi w
    domu - nie ma potrzeby na jedno i drugie. Musisz jedynie zadbać o
    nawiewy w domu w odpowiednich miejscach - jak włączy się pompa
    powietrze powinno przechodzić przez cały dom. Wylot zimnego na
    zewnątrz.

    PS
    Sam mam PC do CWU od ponad roku i jestem bardzo zadowolony.