  • Data: 2010-05-26 10:42:38
    Temat: Re: Gładź gipsowa wrażliwa na uszkodzenia
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:36241e29-120f-4776-8448-932c8ccfb4f5@k31g2000vb
    u.googlegroups.com...
    On 25 Maj, 22:08, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > To nie tak - tynki gipsowe owszem dobrze wchłaniają wodę, ale słabo i
    > długo ją oddają, co więcej wilgoć w gipsie "niszczy" strukturę tynku,
    > uszkadza go. Gips akumulając wodę powoduje rozwój grzybów i pleśni -
    > dość szkodliwych elementów.
    > To właśnie tynki cementowo-wapienne, a szczegolnie tynki wapienne mają
    > optymalną retencję wody - chłoną i oddają wilgoć - bez szkody dla
    > samego materiału-tynku. Są już na rynku specjalne tynki wapienne tzw.
    > klimatyczne - mogą utrzymywać wilgotność na stałym poziomie - zalecane
> [...]

    Jeśli to co piszesz to jest prawda to nie bardzo rozumiem dlaczego nikt nie
    narzeka na płyty GK? Pro-monta też było już stosowane za komuny i dalej jest
    używane.
    Mieszkałem 10 lat w gipsach, nawet w łazienkach pod płytkani był gips, i
    niczego złego nie zaobserwowałem.
    Woda po ścianach się nie lała, płytki ani farba nie odpadała, ściany się nie
    sypały, grzybów nie chodowałem. W zamian rodzina nie chorowała, powietrze
    nie było przesuszone, kwiaty rosły wyśmienicie a nawilżaczy czy osuszaczy
    nie musiałem stosować. O regulacji wilgotności w domu nikt nie musiał nawet
    myśleć. Działało to naturalnie.

    Uważam, że nie ma co szukać wynalazków w postaci ulepszaczy jeśli pod ręką
    jest dobry i naturalny materiał. Ale każdy może mieć swoje zdanie.