eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;) › Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    Date: Thu, 22 Dec 2011 09:58:59 +0100

    > To bardzo drogo jak na mój gust, ale piszę to tylko i wyłącznie na
    > podstawie wypowiedzi w luźnej rozmowie, zatem nie mogę danych
    > zweryfikować. Faktem jest, że i olej opałowy do najtańszych paliw nie
    > należy... Znajoma mówiła, że z początku okresu zamieszkiwania płacili za
    > olej coś ok 2,6 zł, a teraz widzę, że kosztuje on powyżej 4 zł za litr, a
    > to tanio nie jest, bo 1 kWh wychodzi w takim układzie blisko po 40 gr. Jak
    > na grzanie chałupy, to trochę za dużo :-))).

    Znajomy który wykonał mi ocieplenie domu, dudował się w 2004r
    z porothermy 44 (nie pamiętam jakiej grubości ocieplenie), dom podobny do
    naszych i ogrzewanie olejowe.

    Płaci za sezon z wodą ciepłą ok 7k, wie że to drogo i zastanawia się nad
    zmianą.

    Ale jak budowali mu dom to ona w Niemcowni zapierniczał na budowach
    i wie, że ma niedopilnowane mostki termiczne.

    Cięzko tak naprawdę porównywać bo wszystko zależy od jakości wykonania
    ocieplenia, na ogrzanie mojego
    pewnie poszło by znacznie mniej, co nie zmieni faktu ze ogrzewanie olejem
    jest droższe jak gazem i groszkiem.