  • Data: 2017-07-20 23:09:05
    Temat: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 23:03:09 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Mało się myjąca ta rodzina musi być, bo mnie nijak nie chce wyjść, że
    > wystarcza. Miałem kiedyś boiler z grzałką 2 kW. Więcej mieć nie chcę.

    Średnio na osobę przyjmuje się 0,5kW na potrzeby CWU, Więc 2kW to dla 4
    osób idealnie. Ja zużywam dość sporo ciepłej wody (grzeje pompą) i zużywam
    też podobne ilości. Grzałka 2kW generuje dobowo 48kWh, miesięcznie 1,4kWh,
    rocznie 17kWh :-) Dla czteroosobowej rodziny przyjmuje się roczne zużycie
    na poziomie 2-5kWh. Więc po prostu musiałeś mieć za mały bojler.

    Tym niemniej ja pytam Lisciastego - po co liczyć zużycie tylko w okresie
    letnim, to dom letniskowy? Czy po prostu w ten sposób obliczenia
    fotowoltaiki wychodzą bardziej na korzyść? :-) Czym będą grzali przez
    pozostałych większość ~7 miesięcy CWU?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.