  • Data: 2017-07-20 23:37:09
    Temat: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Średnio na osobę przyjmuje się 0,5kW na potrzeby CWU, Więc 2kW to dla
    > 4 osób idealnie.

    Jeśli są to osoby z rodziny, którą opisałem wyżej, to być może idealnie.
    W pozostałych przypadkach już niekoniecznie.

    > Ja zużywam dość sporo ciepłej wody (grzeje pompą) i zużywam też podobne
    > ilości. Grzałka 2kW generuje dobowo 48kWh, miesięcznie 1,4kWh, rocznie
    > 17kWh :-) Dla czteroosobowej rodziny przyjmuje się roczne zużycie
    > na poziomie 2-5kWh. Więc po prostu musiałeś mieć za mały bojler.

    Dość mały był, fakt. Taki jak mieli we sklepie. Ale teraz grzeję gazem
    -- i sporo mi się tych kilowatów latem w wodzie rozpuszcza. Może miękka
    jakaś?

    > Tym niemniej ja pytam Lisciastego - po co liczyć zużycie tylko
    > w okresie letnim, to dom letniskowy? Czy po prostu w ten sposób
    > obliczenia fotowoltaiki wychodzą bardziej na korzyść? :-)
    > Czym będą grzali przez pozostałych większość ~7 miesięcy CWU?

    To akurat było dobrze wyjaśnione na samym początku.

    --
    Jarek