  • Data: 2012-01-26 10:55:45
    Temat: Re: Ile kosztuje docieplenie?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup

    >Zarząd wspólnoty ma w tym nie mieszać łap! Bo od wielu lat jest tak, że
    >zarząd daje firmy, u których sobie dolicza narzut w postaci czystej
    >łapówki. Jeżeli zarząd dał firmę do zrobienia bramy na podwórku, to
    >kosztorys wynosił około 40kzł. Jak mieszkańcy poszukali pierwszej lepszej
    >na własną rękę, to kosztorys wynosił 20kzł. O połowę mniej! I tak było ze
    >wszystkim. Dlatego administrator ma się tylko zgodzić i to wszystko,
    >mieszkańcy sami sobie wybiorą firmę. Kapujesz?

    Myślę ze po pierwsze mylisz zarząd wspólnoty z administratorem.
    Po drugie zarząd wybierają mieszkańcy więc jak im nie odpowiada to niech go
    zmienia.
    Po trzecie umowę z wykonawcą powinien podpisać właśnie zarząd, administrator
    może przygotować wzór takiej umowy, pomóc w załatwieniu kredytu itp.
    Po trzecie administrator może ogłosić przetarg a to wcale nie znaczy że nie
    mogą wziąć w nim udziału firmy wskazane przez mieszkańców. My to robimy tak
    że dajemy informację do kilku firm aby przyjechali zobaczyli co jest do
    zrobienia i złożyli ofertę. Zamknięte koperty czekają aż wszyscy
    zainteresowani złożą oferty, robimy zebranie wspólnoty, otwieramy koperty i
    wybieramy wykonawcę który nam odpowiada.
    No rzecz najważniejsza, wspólnota powinna podjąć uchwałę o przeprowadzeniu
    remontu, jego zakresie itp. Wzór takiej uchwały powinien wam dostarczyć
    administrator.
    Jeśli większość mieszkańców jest "za" zarząd podpisuje umowę.
    Tak więc bez zgody zarządu niewiele zdziałasz