    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <kmu77c$ub5$1@usenet.news.interia.pl> <kmvbbv$3fl$1@node2.news.atman.pl>
    <kmvgn9$ffa$1@usenet.news.interia.pl>
    <5193a925$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <kn0rt0$59b$1@usenet.news.interia.pl> <knd3b4$659$1@node2.news.atman.pl>
    <knd8lm$gb6$1@usenet.news.interia.pl> <kndc3h$es3$1@node2.news.atman.pl>
    <kne0vh$ae$1@usenet.news.interia.pl> <knead4$co5$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <519b9e46$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <519c5748$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <519c732e$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <knihjq$e9$1@speranza.aioe.org>
    <519cd8b7$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kniuda$djl$1@speranza.aioe.org>
    Subject: Re: Ile styropianu ?
    Date: Wed, 22 May 2013 20:34:13 +0200

    Użytkownik "Jan Drawski" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:kniuda$djl$1@speranza.aioe.org...

    > Czyli nie ma co kombinować, powinno się wymienić. Choć mogły polecieć
    > ścieżki odpowiedzialne za napięcie na USB z jakimś filtrowaniem, może
    > to nie mieć wpływu na działanie reszty płyty.

    Dzisiaj nawet trafiłem taką płytę z procesorem i 2GB RAM-u na Alle... :)
    Mam nadzieję, że będzie sprawna, jak gwarantuje sprzedawca.
    Wymienię całość, bo szkoda życia na bzdury :)

    Trochę dziwne, bo zasilanie USB niby jest. Natomiast problem jest z
    podłączeniem niektórych urządzeń pod USB, które pobierają większy prąd
    np. czytniki kart, bluetooth. Raz urządzenie działa, a innym razem nie.
    Być może zasilanie przysiada.

    > Osobiście obejrzałbym jeszcze jak wygląda zasilacz w środku, sprawdził
    > (bios, soft) czy napięcia są w normie...

    Zasilacz jest OK, sprawdzony z innym komputerem bardziej obciążonym.
    Wsadzałem też do tego komputera dwa inne zasilacze i też się wieszał.
    Kondensatory na płycie profilaktycznie wymienione. Stare pomierzyłem,
    były dobre.
    Zacząłem właśnie od sprawdzenia biosu, wymiany baterii biosu,
    wyczyszczenia i odkurzenia radiatorów, włącznie z zasilaczem.
    Komputer czyściutki, radiatory wyczyszczone, pasta pod radiatorami na
    wszelki wypadek wymieniona (potrafią wysychać).
    Styki wszystkich złącz, kart i RAM-u wyczyszczone.
    Napięcia OK, zweryfikowane multimetrem.
    System dwa razy stawiałem na nowo, zanim dokładnie obejrzałem płytę
    główną i dostrzegłem uszkodzenia.
    Poszczególne podzespoły posprawdzane.
    Dziwny problem się stał z pamięcią RAM, którą na próbę wsadziłem z
    innego komputera - uległa uszkodzeniu i po powrocie do komputera, z
    którego ją wyciągnąłem, także i tamten komputer zaczał się wieszać.
    RAM sprawdzałem dwoma programami ściągniętymi z netu, ale za każdym
    razem podczas testu komputer się wieszał.
    Możliwe, że uszkodzeniu uległ kontroler pamięci na płycie i któraś linia
    może robić zwarcie, uszkadzając RAM.
    Prawdopodobnie to nie USB wiesza komputer.

    > Często mimo zmiany płyty na inną, o ile jest zgodność układów
    > odpowiadających za obsługę procesora (np. obie płyty są na I845),
    > udaje się "uratować" system. Takie były moje doświadczenia z systemami
    > do XP, nie wiem jak jest z nowszymi.
    > Przy takich operacjach warto jest zrobić obraz partycji np. Ghostem.

    Rzadkie przypadki, żeby system ruszył na innej płycie, nawet z tymi
    samymi chipsetami.
    Tu oczywiście mam system XP, bo Win 7 nie trawię. Mam na laptopie
    siódemkę i chętnie bym zrobił downgrade, ale niestety się nie da, bo XP
    nie obsłuży nowych chipsetów i urządzeń (robiłem próby) :)

    P.S.
    Od połudznia komputer pracuje prawidłowo :)