eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-08 10:48:53
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:536b3654$0$2358$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Ja gorąco odradzam taki patent, no chyba, że chałupa będzie bez
    > podpiwniczenia. Nawet wyłożenie folią nie zapewni odpowiedniej izolacji
    > przeciwwilgociowej i będzie to potem od środka wyłazić.

    Oczywiście że bez podpiwniczenia! Gdyby miała być piwnica to i tak trzeba
    wybrać ziemię ze środka, więc po co się bawić w kopanie rowków :-)

    A co do foli to nie daje się jej po to by tworzyć namiastkę niepotrzebnej w
    tym miejscu izolacji tylko by beton podczas wlewania nie mieszał się z
    ziemią. W domach niepodpiwniczonych izolacja przeciwwilgociowa ścian
    fundamentowych nie ma najmniejszego sensu. Istotna jest izolacja _pozioma_
    pomiędzy ścianą fundamentową a ścianą właściwą i tę należy zrobić jak
    najlepiej.

    Niestety w tej kwestii lobby różnych producentów przy pomocy muratora od lat
    robi ludziom wodę z mózgu. Betonowi wilgoć w ogóle nie szkodzi i ściany
    fundamentowe mogą sobie stać nawet w wodzie (ot choćby domy na betonowych
    palach) byleby tylko zapewnić by ta woda nie zamarzła dziesiątki razy w
    roku.

    Pozdrawiam
    Ergie