eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-10 19:50:21
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-08 12:15, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Należy rozróżnić trzy sprawy: Izolacja termiczna domu, izolacja
    > przeciwwilgociowa oraz zapewnienie trwałości fundamentów.
    >
    > Po pierwsze ściana domu nie powinna podciągać kapilarnie wody - to
    > jest najważniejsze i do tego służy izolacja pozioma pomiędzy ścianą
    > fundamentową a ścianą właściwą.
    >
    > Druga sprawa to izolacja termiczna domu (czyli to co ma związek z
    > zapotrzebowaniem domu na ciepło). Połączenie ściany domu ze ścianą
    > fundamentową stanowi mostek cieplny - fundamentu ciągnie zimno z ziemi
    > i ochładza ściany nośne.

    Wymyślasz jakieś nowe prawa fizyki czy tylko po prostu jest nieukiem?

> [...]
    > materiałów do budowy ścian używamy. Najgorzej jest gdy ściany stawiamy
    > z silikatów, trochę lepiej gdy z ceramiki, znacznie lepiej gdy z
    > betonu komórkowego, a najlepiej z drewna. W przypadku materiałów jak
    > silikaty czy ceramika można ten mostek zminimalizować przez
    > wymurowanie pierwszej warstwy z betonu komórkowego lub specjalnych
    > bloczków z wkładką styropianową.
    > Ocieplenie ściany fundamentowej styropianem na ten mostek niewiele
    > pomaga bo beton ma dobre przewodnictwo cieplne i dalej będzie "ciągnąć
    > zimno" od ław fundamentowych a tych oczywiście nie można otoczyć

    Bzdura. Niby dlaczego nie można otoczyć styropianem?

> [...]
    > fundamentowa ma być jednocześnie grzejnikiem) wtedy ta płyta musi być
    > dobrze zaizolowana (przeciwwilgociowo i termicznie) zarówno z boków
    > jak i od spodu.
    >
    > Albo możesz zrobić "tradycyjnie" czyli płyta wylana na ziemi, a na to
    > papa, styropian i dopiero posadzki. W taki przypadku płyty od spodu
    > nie trzeba izolować. Co do boków to można je obłożyć styropianem wtedy
    > nawet gdy płyta będzie mokra i wielokrotnie zamarznie to nic się nie
    > stanie, albo można ją po prostu posadowić na 20cm żwiru i wtedy ona

    Bzdura. A co jeżeli w tym terenie jest wysoki poziom wód gruntowych?
    Tak się składa, że mieszkałem w domu, gdzie utrzymywał się przez cały
    rok wysoki poziom wód gruntowych. Rzadko kiedy spadał poniżej 1m, a
    bywało, że woda pojawiała się już nawet na 30cm.
    Fundament był nieocieplony i miał łącznie 2,5m wysokości z tego 1,5m w
    ziemi, a 1m ponad ziemią. Dom suchuteńki, a fundament tak solidny, że
    jak się przebijałem z kanalizacją przez ten fundament to 3 ludzi
    pracowało na zmianę ciężkim młotem udarowym przez prawie 3 dniówki.
    Dom był wybudowany w latach 30-tych To była niemiecka robota.

    > Istotne jest tylko to by mokry beton nie zamarzał setki razy. Suchy
    > beton może sobie zamarzać ile chce, a z drugiej strony w dodatniej
    > temperaturze beton może sobie latami stać w wodzie.

    > Glina to idealne warunki by wykopać wąski rowek i lać beton w folię.
    > Prawdopodobnie wyjdzie taniej niż płyta, ale to by trzeba policzyć dla
    > konkretnego projektu.

    > Jak można ściany obłożyć od dołu ???

    Kładziesz styropian w wykopie. Na styropian zbrojenie. Lejesz beton.
    Widzisz tu gdzieś jakikolwiek problem?

    > Nie daj się zwariować. Ludzie się naczytali muratorów i różnych
    > artykułów sponsorowanych i myślą że każdy dom trzeba otoczyć
    > półmetrową warstwą styropianu bo tak się teraz robi :-)

    Znam takiego, co fundamenty lał z prawie samego piasku i gruzu (cegły,
    potłuczone betony, a nawet kawałki płyt gipsowo-kartonowych). W tym
    fundamencie można było patykiem dziury robić, oczywiście po całkowitym
    zastygnięciu. Ludzie mocniejsze robią chudziaki.
    Kiedy go zapytałem dlaczego taki kiepski fundament zrobił.
    On mi na to, że i tak wytrzyma do końca jego życia, a obecnie on ma ok.
    50 lat.
    Oczywiście można do tego i tak podejść.
    Pytanie tylko: "ile zaoszczędził?"
    100-200zł?

> [...]
    > wszystko można sprawdzić i _policzyć_. %0 lat temu na wsi gdzieś w
    > Bieszczadach gdzie był jeden budowlaniec i pół architekta na całą
    > gminę. Ludzie budowali jak im ten budowlaniec i architekt radzili bo
    > nie mieli Internetu i żadnej realnej możliwości sprawdzenia
    > czegokolwiek. W dzisiejs piasku zych czasach dostęp do wiedzy jest
    > łatwy i darmowy więc nie ma powodu by słuchać budowlańców którzy robią
    > jak im wygodniej, albo podpowiedzi sąsiadek po lekturze pani domu, ani
    > tym bardziej sprzedawców, co chcą "wcisnąć" to co im na magazynach
    > zalega albo to na czym mają największy zysk.

    Ale też są w internecie pseudofachowcy tacy jak ty i przed takimi trzeba
    się chronić.