eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-09 09:49:37
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:536ba5a8$0$2363$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Chcę mieć tani fundament pod dom szkieletowy.
    > Chcę, by podłoga w domu była na poziomie około 45 cm nad ziemią, jednak
    > budownictwo szkieletowe wymaga, by fundament był co najmniej 20 cm nad
    > gruntem.

    No to zdejmij humus, wsyp na to miejsce żwir, zrób dookoła szalunek i wylej
    płytę.

    Żwiru będzie tyle co usuniesz humusu. Płytę wylej 20cm to będziesz miał
    fundament na wysokości +20 od grunt tak jak chcesz. Na to możesz dać 15cm
    styropianu i 8 cm wylewki + 2cm wykończenia podłogi, albo 15cm wełny, na to
    legary 7cm i podłoga z desek 3cm. W obu przypadkach będziesz miał poziom
    wykończonej podłogi +45cm od poziomu gruntu.

    W takim przypadku fundament będzie suchy więc IMO nie ma sensu obkładać go
    styropianem.

    > Muszę mieć fundament, który na całej długości ma nierówności nie większe
    > niż 5 mm.

    To nie problem niezależnie do technologii

    > Moje pytanie: do domu mam mieć "doklejony" garaż. Czy fundament pod nim
    > rozsądnie jest obniżyć (żeby wygodnie się wjeżdżało samochodem)? Czy to
    > komplikuje sprawę?

    A będzie przejście z domu do garażu? Moim zdaniem lepiej by było bo po co w
    zimie albo w deszczu chodzić naokoło z zakupami. Jeśli garaż połączony to
    każdy inny poziom podłogi w garażu oznacza schodek a więc niewygodę.

    Druga sprawa to odśnieżanie w zimie. Jak podjazd do garażu jest trochę
    powyżej otaczającego gruntu to znacznie łatwiej się go odśnieża - po prostu
    zgarniasz śnieg na bok na trawnik. Ja jest na równi z trawnikiem to szybko z
    boku robią się hałdy śniegu, a jak jest poniżej to najgorzej bo trzeba śnieg
    wrzucać do góry.

    Trzecia sprawa deszcz, mycie samochodu itp. - znacznie wygodniej jak do
    garażu jest pod górkę - wtedy przed bramą nie tworzą się kałuże.

    Pozdrawiam
    Ergie