eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-08 17:11:34
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:536b9973$0$2242$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Czyli jednak styropian!
    > A jaki gruby? Tylko tyle, żeby potem tynk na cokole łatwo położyć?

    To zależy co chcesz osiągnąć :-) Styropian jako wypełniacz zamiast betonu,
    styropian jako równy podkład, czy styropian jako izolacja.

    Ja dawałem 4 albo 5cm by pozostała ściana fundamentowa miała odpowiednią
    szerokość.

    > Jak więc powinna wyglądać płyta fundamentowa pod dom szkieletowy?
    > Wykop 50-60 cm. Na dół żwir. Ile go?

    Po co taki wykop? Ściągnąć musisz tylko humus czyli zwykle jakieś 25cm.

    > Na górze 20 cm zbrojonego betonu, ale co poniżej skoro płyta ma wystawać
    > około 40 cm nad grunt?

    Po co tak wysoko? Na to przyjdzie 15cm styro + 8cm wylewki + 2cm wykończenia
    podłogi i od poziomu podłogi w salonie do poziomu terenu będzie 65cm. Bez
    sensu chcesz ciągle latać po schodach?

    Ale skoro już chcesz mieć dom tak wysoko to robienie płyty jest bez sensu.
    Zrób normalne fundamenty na taką wysokość jaką chcesz zasyp żwirem i wylej
    chudziak.

    jak płytę fundamentową wyniesiesz 40cm ponad otaczający ją teren to albo
    musisz zrobić skarpy, albo murki oporowe czyli tak jakbyś robił normalne
    ściany fundamentowe.

    Może napisz co chcesz osiągnąć? Celem jest dom posadowiony 40cm powyżej
    otaczającego terenu czy celem jest koniecznie użycie płyty fundamentowej
    niezależnie od kosztu. Płyta fundamentowa ma sens ekonomiczny wtedy gdy
    chcemy mieć poziom podłogu minimalnie (0-40cm) powyżej poziomu gruntu.

    > Jakieś ściany na obrzeżu płyty są potrzebne przecież, żeby ten żwir się
    > nie rozłaził na boki.

    No właśnie :-)

    > Ocieplić je styropianem?

    Jak pisałem to zależy od tego czy będą mokre czy suche :-) Jak suche to nic
    im nie będzie i styropian to tylko niepotrzebny kłopot jak ktoś w tę ścianę
    wjedzie taczką albo dziecko mocniej kopnie piłkę.

    No chyba że lubisz mrówki ;-)

    Pozdrawiam
    Ergie