    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Jak wyjąc piec z kotłowni - tak ze 350kg na oko
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 8 Jun 2020 17:08:06 +0200

    Sun, 7 Jun 2020 20:54:10 +0200, heby

    > Przyzwoita [1] pompa powietrze-woda 8kW za 13.500zł. Chińskie jeszcze
    > tańsze.[1] Haier.

    Przecież Haier to Chińska pompa. :P

    > Dopłaty (u mnie 4kzł od pompy). Dopłaty do fotowoltaiki.

    Akurat dopłaty tylko i wyłącznie podbijają cenę startową.

    > Jeszcze kilka lat temu bez 40kzł nie dało się podejść do tematu, teraz w
    > okolicy kilka firm mieszczących się w 8kW za 20kzł z montażem i jest
    > kilka modeli w tym zakresie.
    > W końcu się zdecydowałem wywalić kocioł i zamontować. W razie mrozów -25
    > mam jeszcze gaz i kominek z płaszczem.

    Ceny się nie zmieniły znacznie. Myślę, że wtedy opierałeś się na obiegowych
    opiniach. Dzisiaj też takie ceny można spotkać, głównie powielają je ci,
    którzy wzięli dwie wyceny na krzyż w firmach które jako pierwsze
    wystrzeliły w góglach (reklama). Przeciętna pompa w okolicach 10kW od
    zawsze kosztowała 24-30 tys. zł brutto z montażem (w tym zbiornik CWU i
    uzbrojenie kotłowni) i nie mówię tu o chińczykach, tylko o rzędzie
    Panasonica.

    --
    Pozdor
    Myjk