    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Date: Tue, 19 Apr 2011 00:17:52 -0700 (PDT)

    On 19 Kwi, 08:43, "Smerf" <s...@o...pl> wrote:

    > Uzupełnienie zbiornika na groszek oraz wyczyszczenie pieca zajmuje mi maks
    > 15min na tydzien, wiec zdecydowanie wole wykonac te 'syzyfowa' prace anizeli

    Hłe, hłe. A usuwanie spiekow, czy zaciec podajnika? Siedze sobie na
    takiej lokalnej grupie (forum wlasciwie) - bardzo preznej i nawet
    duzej (kilkaset osob), gdzie jednak jest "lokalny" klimacik (bo
    udziela sie kilkanascie, moze dziesiat osob glownie) i wszyscy raczej
    pisza prawde - sporo z nas zna sie osobiscie, bylo jakies spotkanko w
    lokalu, pomagamy sobie i tak dalej. I tak jak namawialem ich na PC
    przed 2, 3 laty - wiekszosc z nich uparcie stala przy ekogroszku. Bo
    tanio, bo slask, bo podajnik raz na tydzien, bo wcale nie brudzi. Dzis
    wiekszosc z nich ma juz te swoje kotly dwa lata, rok, niektorzy pare
    tygodni. I wszyscy jak jeden narzekaja i zaluja. W nastepnych chaupach
    chca juz PC. O dziwo wszyscy moi sasiedzi to samo. Wszyscy maja inne
    kotly - przerozne, rozne technologie, techniki, rozni producenci,
    rozne modele. I wszystkim zdarzyla sie raz lub wiecej "awaria" w
    postaci spiekow w podajniku. Pal licho jak sie taka awaria trafi w
    sobote o 15 jak jestes na miejscu. A jak sie trafi w poniedzialek o
    6.50 ? Ty w eleganckiej koszuli w pospiechu zjadasz sniadanie, bo trza
    do roboty, a tu slyszysz jakies pikanie z kotlowni (zeby chociaz
    zapikalo, a nie bylo zimno jak wrocisz popoludniu ;) W sobote
    zaladowales caly zasobnik weglem a tu sie slimak zacial i kociol
    wygasl. Trzeba sie przebierac, wyciagac ten wegiel i czyscic to co sie
    zacielo. Potem zaladowac, wykapac sie i do roboty. A juz 9! :D

    Wiem, napiszesz ze Tobie to sie nie zdarzylo. Moze masz szczescie. A
    moze napiszesz nieprawde bo przeciez nie przyznasz sie ot tak do
    bledu :) A ja wiem, ze predzej czy pozniej takie cos sie zdarzy - a im
    bardziej dziadowskim i tanim weglem bedziesz palil tym bedzie sie to
    zdarzalo czesciej. A o weglu to i ja i wiekszosc uzytkownikow tego
    forum wie wiecej niz zwykly kowalski - wiekszosc ma cos wspolnego z
    gornictwem, jest nawet pani geolog ktora na kopalni w tym charakterze
    pracuje. I wegiel z jednej kopalni w jednym dniu moze byc super, a w
    drugim juz zupelnie inny. Zalezy jaki poklad wydobywaja w danym
    momencie. Wiec argument, ze "ja kupuje zawsze z pewnego zrodla" tez
    nie istnieje (temat kombinowania przez tych co transportuja i
    sprzedaja wegiel to tez ciekawa bajka ;)

    I ten kolega o ktorym tu czasem pisze co zuzyl od 1.11 do teraz ok
    1,55k pln na PC ogrzewajac ponad 200m2 (+CWU, a przypominam, ze ma
    dwojke malych dzieci!) tez jest z tego forum. I wszyscy jak jeden mu
    teraz zazdroszcza ;) A ze utrzymuje normalne temperatury (21-22st) i
    zuzycie jest w 100% realne to my wszyscy wiemy. W kominku palil moze
    ze dwa razy na "testy", bo nie ma drewna i nawet jakby chcial to nie
    mialby czym palic :)

    Z jednym sie z Toba zgodze - grzanie domu gazem MUSI kosztowac wiecej
    niz ekogroszkiem. To musi byc drozsze o 50-100% bo o tyle drozsze jest
    paliwo i tyle. Nic tu sie odkrywczego nie wymysli :)
    pozdr.

    --
    Adam