    From: "Smerf" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Date: Tue, 19 Apr 2011 10:05:02 +0200

    czesc hłe hłe

    w zeszłym roku miałem polski wegiel, w tym sezonie czeski, piec zgasł mi dwa
    razy od razu na początku (w połowie pazdziernika) podczas dostosowania
    ustawien do nowego paliwa, o spiekach rowniez slyszalem, ale tylko
    slyszalem.
    Od tego czasu do dzisiaj działa mi bez zarzutu.
    Ustawienia mam spisane, za jakies dwa tyg zamowie dokladnie ten sam opał co
    w zesłżym roku (kosztuje 390zł/tone)
    Po co mam cie kłamac?
    Jezeli ktos nie umie ustawic pieca to rzeczywiscie niech przerzuci sie na
    gaz.

    Rowniez mam małe dziecko wiec w kominku palilem zaledwie kilka razy.
    Temp w domu to 22 st, w łazience 24.

    Nie mam powodow zeby cie przekonywac do wegla, bo wiem, ze Twoje argumenty
    sa nie do zbicia, bo pewnie masz juz zainstalowana kotlownie gazowa - a
    wiadomo albo gaz albo smierc ;)
    Ja rozumiem, ze sa ludzie ktorym dlugotrwałe wbijanie do glowy, ze temp
    optymalna to 18 st a w sypialni 16, ze dla dziecka temp powyzej 20 stopni to
    zdecydowanie za duzo, sa ludzie, ktorzy w swoich racjach przywoluja
    argumenty - jak grzanie farelka (to jest dopiero kuzwa smieszne - nowa
    chalupa i farelki ;) ), rozumiem, ze moga tez byc ludzie, ktorzy sezon
    grzewczy koncza w lutym bo limit kasy na ogrzewanie sie im wyczerpał ;)
    (potem moga sie pochwalic ze sezon ich kosztuje 'prawie' tyle samo), ale ja
    nie musze sobie tego tlumaczyc, wyliczac itp. ja wiem, ze moj sezon grzewczy
    wyglada tak ze polskiego wegla spale 4t, czeskiego spalilem 5t i w jednym i
    drugim przypadku cena ksztaltuje sie w okolicach 2-3 tys. i wiem tez ze
    ogrzanie podobnego domu gazem byloby co najmniej 2 razy drozsze.
    Dziwi mnie to co podnioslem w poprzednim watku po jakiego grzyba sie bylo
    przeprowadzac z bloku do chalupy, ktorej wybudowanie kosztowalo kilkaset
    tysiecy zeby bic sie z takimi argumentami?

    pzdr
    mar