  • Data: 2014-07-03 17:08:17
    Temat: Re: Jezioro
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-03 16:35, Maniek4 pisze:

> [...]
    > krzyza w skrocie i nie zbyt religijnie to pewne wartosci. Wiary
    > owszem, ale tez uczciwosci, zrozumienia, wspolczucia, szanowania
    > innych. Pytam wiec kogo boli to przeslanie?
    > Nie spotkalem sie z zadnymi komitetami zawiazujacymi sie z powodu np.
    > reklam w miescie. Nigkomu nie przeszkadzaja wszedobylskie reklamy,
    > wiec czemu krzyz wypala ludziom oczy? To oczywiste, ze nie dzialaja
    > racjonalnie. Symbole konsumpcjonizmu mi nie przeszkadzaja, nie czepiam
    > sie ich. Toleruje je, wiec jestem tolerancyjny. W urzedach masz
    > reklamy, w szkole reklamy. Czemu akurat ten krzyz?

    Jest przestrzeń prywatna, którą w pełni dysponuje właściciel i jest
    przestrzeń publiczna, którą zarządza państwo.
    W przestrzeni prywatnej powinienem mieć prawo powiesić sobie reklamę,
    albo krzyż, albo też reklamę krzyża.
    W przestrzeni publicznej nie powinno być reklam, ani krzyży.
    Niestety w tym kraju mohery potrafią postawić krzyż zarówno w
    przestrzeni prywatnej jak i przestrzeni publicznej, a w razie sprzeciwu
    podnoszą krzyk, że są dyskryminowani.
    Uważam, ze w przestrzeni publicznej nie powinno być ani reklam, ani krzyży.

    > No moze. Ale to mieczaki w takim razie. Prawo nikogo nie zmusza.
    > Starczy sil zeby zjechac np. wychowawce nie raz a nie starczy zeby
    > postawic sie jakiejs klice?

    Dzieci powinny mieć możliwość jednakowego traktowania w przestrzeni
    publicznej, jaką jest szkoła czy urząd.
    Nauczyciele powinni mieć obowiązek uczenia tolerancji oraz reagowania na
    każdy objaw nietolerancji czy to ze strony wierzących przeciwko
    niewierzącym jak i niewierzących przeciwko wierzącym.

    Są szkoły prowadzone przez kler. Tam niech sobie wisi nawet tysiąc
    krzyży na każdej ścianie i niech każda godzina lekcyjna rozpoczyna się
    od różańca, ale ze szkół państwowych wypad.

    > Nie ksiedza, tylko 100m od miejsca kultu, urzedow i szkol.

    Jak rozumiem jeżeli sąsiad będzie chciał otworzyć knajpę to wystarczy,
    że wystawię przed dom chochoła i będę mu się codziennie kłaniał jako wierny?
    Widzisz teraz do jakiego absurdu prowadzi takie prawo?

    > Nie wiem czemu nietolerancja. Ja jestem tolerancyjny. A Tobie co
    > kosciol nakazuje, czy zakazuje? Bo ja generalnie lubie wszystkich o
    > ile nie sa idiotami. :-)

    A jakie jest Twoje kryterium oceny kto jest idiotą, a kto nie?
    Jak są innego wyznania niż Ty to są idiotami? :)