  • Data: 2009-03-03 08:43:27
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: szwagier <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Maksymowicz pisze:
    > Dostałem od wykonawcy kosztorys robót.
    > A w nim koszty zakupu to 4% ceny materiału, koszty posrednie to 40%
    > robocizny i sprzętu i zysk 7%.
    > Nie mam pojecia jak ustosunkować sie do tych liczb. Czy to standardowe
    > wartości czy da je zbić a jesli tak to ile?
    > całość.
    > całośc za 237m2 pow uzytkowej SSO z dachem pokrytym blachodachówka to 40000
    > za robociznę i 120000 za materiał.
    > Z tego co sie orientowałem to cena wydaje sie niezła.

    Czy kosztorys masz wykonany wg srednich stawek czy wykonawca zastosowal
    stawki "w regionie"?
    Rozumiem ze nie masz ochoty na jezdzenie po hurtowniach, rozumiem
    rowniez ze podpisujesz z wykonawca umowe ryczaltowa i nie interesuje Cie
    czy wykonawca kupil najdrozszy material bo i tak zaplacisz wg stawki
    ryczaltowej?
    W takim razie: Jezeli Ty zapewniasz Kierownika Budowy, to daj mu do
    sprawdzenia kosztorys. Jezeli Kierbud bedzie od Wykonawcy to MUSISZ miec
    swojego inspektora nadzoru, i tez popros o sprawdzenie kosztorysu.
    Jezeli sie nie zna, to zlec zrobienie wlasnego kosztorysu, tzw
    inwestorskiego (w porownaniu do kosztow budowy - drobiazg).

    Pamietaj tez aby sprawdzili nie tylko ceny i podstawe kosztorysowa ale
    rowniez zgodnosc wyceny z technologia budowy - chyba nie chcesz zostac
    zaskoczony koniecznoscia doplaty za roboty ktore nie zostaly
    uwzglednione w kosztorysie?
    Zwlaszcza ze standardem w umowie sa zapisy ktore okreslaja tzw "roboty
    dodatkowe" (czytaj: nie uwzglednione w wycenie)

    Ewentualnie kup sobie wydawnictwo pt. Biuletyn cen obiektow
    budowlanych", nr aktualny (tzw. Sekocenbud) i sprawdz wycene wskaznikowo
    (kosztuje kilkanascie zlotych i osoba potrafiaca czytac "tabelki" da
    sobie rade)

    Od razu mowie ze pierwszy przewal polega na dopisaniu do materialow
    "kosztow posrednich" od razu a pozniej ponowne ich doliczenie.

    Co do stawek sie nie wypowiem, ostatnia wycene zawodowo robilem z 7 lat
    temu :D

    szwagier