  • Data: 2009-03-03 09:10:10
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: mcs <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr Maksymowicz napisał:

    > Z materiałami troche poszaleli. 7,7 zł za bloczek 49cm

    i myślisz, że takie bloczki znalazłbyś w ścianie?? Byłyby 24x24x59
    których na m2 wchodzi 7szt. zamiast 8,2szt. z kosztorysu. Wtedy cena
    bloczka 49 cm może byc nawet troche niższa od tego 59 cm ;-)

    , 950 za m3 drewna,
    > bloczki betonowe- tez dorzucili 20% do ceny rynkowej
    a jakie wymiary bloczka? 24x38x14 czy 24x24x12?? przelicz sobie, ile
    więcej potrzeba tych mniejszych... I ile więcej zaprawy trzeba wpisać
    do kosztorysu ;-)

    , stal po 2600.
    > pewnie bede kupował sam. Skład mam 300m od domu to w razie czego palete
    > bloczków mozna wziąć na plecy.

    Moja rada - nie zastanawiaj się tylko żegnaj się z panem całkowicie.
    Bo to zapewnie właściciel firemki, który nic fizycznie nie wykonuje.
    Ja, niestety, po otrzymaniu podobnego kosztorysu zgodziłem sie na
    wykonanie prac, na szczęście tylko sama robocizna i tylko fundament.
    Do dzisiaj z tego powodu ze sobą nie rozmawiam ;-))

    Chociaż jak patrzę na to co napisałeś w pierwszym poście:
    > "A w nim koszty zakupu to 4% ceny materiału, koszty posrednie to 40%
    > robocizny i sprzętu i zysk 7%."
    i porównuję z tym co miałem w swim kosztorysie (8%, 70% i 15%, stawka
    10 PLN wykonany 26.06.2008) to może nie jest aż tak źle??

    Popytaj wśrod znajomych którzy się budowali, ile jakich materiałów
    zakupili, przelicz sobie proporcjonalnie. Albo weź flaszkę i przyjedź,
    pogadamy ;-)

    pozdrawiam

    mcs