    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kuchenka gazowa czy elektryczna
    Date: Wed, 4 Jul 2012 20:59:54 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 03 Jul 2012 22:37:02 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Co to "dużo"? 10%? 100%? 1000%?

    Pomiary już raz tu były rzucone na grupę, link do jakiegoś PDFa. O ile
    pamiętam to w maju/czerwcu...

    > Tylko kuchenki indukcyjne mają ceny dwukrotnie wyższe, niż te z
    > promiennikami.

    Owszem, tanie nie są. Po prostu za wygodę się płaci.

    > Wiem. Czyli każda ma bezwładność.

    Nie. Każdy garnek ma swoją - minimalną - bezwładność. Halogenowe dokładają
    do tego swoją :)

    > Generalnie nie widzę sensu używania zegara poza piecykiem lub mikrofalą.
    > Przynajmniej w moim pichceniu ;)

    Dwa przykłady które stosuję na co dzień:
    - jajka do garnka, gdy się zaczyna gotować odliczam ze 20s i potem ustawiam
    2 minuty na timerze, żeby były w sam raz na miękko
    - mleko do muesli. Z doświadczenia wiem, że jak naleję pół garnka, ustawię
    power na 7 i timer na 4 minuty, to trafię idealnie przed momentem
    zagotowania.

    Owszem, przy jajkach to i tak trzeba szybko reagować - ale przynajmniej jest
    ten timer ;)

    > Cóż, u znajomej promiennik halogenowy robił się "nieparzący" całkiem szybko.

    Ale jak wykipi Ci mleko to się przypali.

    > Jak "daleko"?

    Nie liczyłem, ale wystarczająco dużą bym widząc że mleko się gotuje i już
    idzie w górę mógł po prostu wyłączyć palnik, a nie ściągać szybko garnek.

    > Oj, nie bierz wszystkiego tak śmiertelnie serio ;)
    > Po prostu potrzebuję w miarę konkretnych informacji, a nie "dużo większe".

    Jak konkretnych? Pytasz ludzi którzy po prostu korzystają, a nie pracowników
    laboratorium :) Po prostu piszę, że indukcja jest bardzo wygodna i w życiu
    bym jej nie zamienił na halogeny.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944