  • Date: Wed, 16 Jun 2010 13:27:32 +0200
    From: LEPEK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: LAZIENKA - podyskutujmy

    Konrad N.S. pisze:

    > 1. Wanna - jaka?
    > Akrylowa czy blaszana?
    Akrylowa. Jest mniej "akustyczna" i cieplejsza (woda w niej też dłużej
    ciepło trzyma).

    > Jak dobrac kafelki?
    > a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
    Im jaśniejsze, tym niby mniej zmniejsza (na powiększenie nie licz ;) ).

    > b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
    Tradycyjnie - im mniej linii podziału, tym mniej zmniejsza.

    > c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
    To chyba rzecz gustu, ważniejsza jest fuga. Ja jestem zwolennikiem małych.

    > d) duze fugi, szerokie czy waskie?
    Wąskie. Szerokie stosuje się zwykle przy dużych kaflach oraz wtedy, gdy
    ściany są krzywe i potrzebny jest margines na krzywizny, albo gdy się
    kafelkarzowi spieszy (łatwiej się kładzie szeroką).

    U ciebie chyba duże kafle z wąską fugą byłoby najlepiej.

    > e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
    > drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
    IMO skończyć na pewnej wysokości (np. parę - paręnaście cm poniżej
    górnej linii drzwi).

    > f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
    Te same, to by wychodziło, że podłogowe dasz na ścianę, bo ściennych na
    podłogę się nie daje. Można, ja tak mam, ale tylko na części. Na całości
    bym nie dał.

    > g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
    > czy mozna jasniejsze?
    Zwykle ciemniejsze na podłogę.
    Przejrzyj katalogi (nie koniecznie "kafelkowe", ale różne - takie z OBI,
    IKEA, itp., gdzie są prezentowane różnie rzeczy w łazienkach i popatrz
    na wszystkie zdjęcia tych łazienek) i zobacz, jakie rozwiązania się stosuje.

    Weź też pod uwagę, że w tak małej łazience ta glazura i terakota będzie
    jedynie dodatkiem do reszty...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański