    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Miedziana rurka do gazu
    Date: Fri, 21 May 2010 16:00:02 +0200

    news:ht61jc$j35$1@news.onet.pl...

    > wykonywał w wyższej cenie usługi, ponieważ umawialiśmy się na tę stawkę za
    > robotę kompleksową.

    Widzisz, a problemu by nie było gdybyś podał uczciwie cenę robocizny +
    materiały.
    Wtedy w tym konkretnie przypadku mówisz klientowi" ok kupuj Pan sam
    materiały dostarcz je Pan na budowę ja robotę zrobie ale za wady materiałowe
    odpowiedzialnosci nie ponoszę"

    > To niech w ogóle nie budują.
    > Co mnnie to obchodzi, że gość musiał zapłacić murarzowi czy innemu
    > wykonawcy. Mógł najpierw się dowiedzieć jakie są koszty budowy zanium się
    > porwał na budowę. Ja prowadzę działalność, którą muszę skalkulować w
    > określonych kosztach i przedstawiam klientowi moją realną cenę. Albo
    > dochodzimy do porozumienia i działamy, albo niech sobie sam buduje.

    To podaj uczciwie:
    A.cene robocizny
    B.cene materiałów
    Klient wybierze A+B to masz dodatkowy zysk na materiałach(bo oczywiste jest
    że zawarłes w rej cenie jakąc marże)
    Klient wybierze A to stratny nie jestes bo robisz wg przez siebie ustalonych
    cen. Dodatkowo masz mniejsza odpowiedzialność bo wtedy nie odpowiadasz za
    wady materiałowe.

    > przebieg instalacji musi być zmieniony, bo będzie kolidował z innymi
    > instalacjami. Braknie mi kilku elementów i juz stoję z robotą, aż jaśnie
    > pan inwestor raczy mi kupić to co jest akurat potrzebne. Po prostu takie

    Inwestor też może kupic np kształtki w większych ilosciach i po robocie
    oddac do sklepu. Żaden z tym problem

    na nr członkowskim 1341077