  • Data: 2011-06-06 09:42:35
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:isi433$1a31$1@news2.ipartners.pl...
    > Układ zamknięty i otwarty ma takie same opory więc i takiej samej pompy
    > potrzebuje.

    mówimy o wężu ogrodniczym najtańszym czyli miekkim. Woda w układzie otwartym u dołu
    (czyli końce weża zanurzone w basenie) spowoduje podciśnienie 0,6atm i zagniecenie
    rurki na dachu czyli zamknięcie przepływu. A ze podciśnienie jest spore dam przykład
    - dokładnie w takim układzie zamontowałem na dachu chłodnicę samochodową która to
    natychmiast pękła od implozji :-)
    Zatem wymagana jest pompa o cisnieniu powyżej 0,6atm.

    >Wymiennik też jest potrzebny w każdym przypadku bo basen jest
    > przecież niżej niż kolektor.

    w układzie jak wyżej ale dla rurki sztywnej wymiennik nie jest potrzebny a pompowana
    byłaby woda wprost z basenu.

    b.