    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 30 Jul 2019 02:58:01 -0700 (PDT)
    <mobbo1hmc74a$.dlg@myjk.org>
    <4...@g...com>
    <v...@m...org>
    <9...@g...com>
    <1...@m...org>
    <4...@g...com>
    <186gr4i2gob2x$.dlg@myjk.org>
    <a...@g...com>
    <1...@m...org>
    <9...@g...com>
    <k5m77yywrkmr$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2019 11:00:48 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 30 Jul 2019 00:14:53 -0700 (PDT), Budyń

    > Czego nie napiszę to i tak wyskoczysz z tekstem "a bo peło".

    na razie nie wyskoczyłem, tak?

    Zarąbali
    > bezpodstawnie miliard na tvp (bo zarządzaniem doprowadzili do braku
    > płynności i nie było z czego ludzi opłacać), no ale przecież lis też
    > ukradł.

    to juz mówiliśmy

    Dalej rydzykowi dali miliony, na szopkę smoleńską (nie wykluczając
    > pochodów krakowskim przedmieściem) dali miliony]

    ile było na krakowskie przedmiescia? przez bodajże 7lat zero - a potem jak
    rozpierduch zaczeli robic "Obywatele RP" to poszły pieniadze na ochrone. Podziękuj
    Obywatelom.

    , ale przecież peło kupowało
    > sobie zegarki i jadło ośmiorniczki.

    mnie to interesuje ZA CO Nowak dostał zegarek.

    Czego nie napiszę, zawsze znajdziesz
    > jakiś "kontrargument", a że skala nie ta to już nie ważne. Ja tymczasem za
    > peło nie jestem, nie bronię, bo syfu narobili, ale pis robi tego syfu
    > jeszcze więcej.

    ale sprecyzować poza tymi wczesniej nie potrafisz.

    > Jak mógł paść jakiś "monopol" skoro rzekomo był w rękach ówczesnej władzy?
    > Kto ten monopol obalił skoro rzekomo pompowali wszystkim fałszywe bzdury?
    > TV Trwam nagle wszystkich oświeciło? Znowu logika Ci się kupy nie trzyma.

    trwam miało znikomą oglądalnosc ale z multipleksu było rugowane, potem pojawiło sie
    UważamRze - tez zostało skasowane przez władze. Władza wiedziala ze jej to zagrtaża.

    > Zlepek komórek życiem jeszcze nie jest.

    oczywiscie jest, mozesz w imię ideolo zaprzeczyć embriologii i jeszcze mnie nazwać
    ciemnogrodem :-) Nie ma czegos takiego jak zlepek komórek, nie ma kleju do komórek.
    Jest nowy organizm na pewnym etapie rozwoju, wymagający do swego rozwoju
    specyficznego środowiska. Tez kiedyś miales 2 komórki, i byłeś w pełni człowiekiem.
    Ale zeby nie było:
    "W świetle obecnej wiedzy nie ulega wątpliwości, że życie człowieka zostaje
    zapoczątkowane w następstwie połączenia się dwu komórek rozrodczych - gamet -
    żeńskiej i męskiej w postać komórki macierzystej zwanej zygotą, która o tej chwili
    zaczyna żyć własnym rytmem." (prof. dr hab. med. Maria Rybakowa, Komitet Rozwoju
    Człowieka Wydziału Nauk Medycznych PAN Warszawa-Kraków "Służba Życiu. Zeszyty
    Problemowe" nr 2/3/1999).

    "Po zapłodnieniu, to jest zespoleniu się jądra komórki jajowej z jądrem plemnika (co
    następuje w jajowodzie, blisko jego ujścia od strony jajnika) powstaje całkowicie
    nowa, odbiegająca od genotypów rodzicielskich, odrębna jakość genetyczna - nowa osoba
    ludzka. Zestaw jej genów w komórkach somatycznych nie ulegnie już zmianie do końca
    życia." (prof. dr hab. Bolesław Suszka, biolog, pracownik naukowy PAN).

    "Szacunek dla nowego życia od samego poczęcia i uznanie dziecka za partnera w dialogu
    są bardzo ważne. Ten dialog rozpoczyna się w momencie poczęcia." (prof. dr hab. Peter
    G. Fedor-Freybergh, "Psychologia i medycyna pre- i perinatalna: nowa
    interdyscyplinarna nauka w zmieniającym się świecie", "Menopauza", Zeszyt 1. Tom 1,
    2002).

    "Rozwój człowieka zaczyna się od połączenia dwu komórek - gamety żeńskiej, czyli
    komórki jajowej (oocytu), i gamety męskiej - plemnika, w akcji zapłodnienia." (prof.
    dr hab. med. Michał Troszyński, "Położnictwo. Ćwiczenia", Podręcznik dla studentów
    medycyny, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003, str. 69).

    "Połączenie się jąder komórkowych jaja i plemnika jest to najważniejszy moment
    zapłodnienia - powstanie nowego organizmu. (...) Od momentu połączenia się jąder
    komórkowych jaja i plemnika rozpoczyna się rozwój nowego człowieka." (Z.
    Bielańska-Osuchowska "Jak zaczyna się życie człowieka", Wydawnictwo Naukowe PWN,
    Warszawa 1994, s. 37).

    "Połączenie komórki jajowej i plemnika, czyli gamety matczynej i ojcowskiej daje
    początek odrębnemu życiu. W wyniku zapłodnienia powstaje w pełni genetycznie
    uformowany nowy człowiek, którego rozwój dokonuje się w czasie życia ludzkiego. Tak
    więc embrion, płód, noworodek, niemowlę, dziecko, dorosły, starzec to określenia
    poszczególnych biologicznych etapów rozwoju zawsze tego samego człowieka." (dr n.
    med. Antoni Marcinek dyrektor Szpitala Położniczo-Ginekologicznego im. R.
    Czerwiakowskiego w Krakowie, specjalista regionalny do spraw położnictwa i
    ginekologii województwa małopolskiego, "Służba Życiu. Zeszyty Problemowe" nr
    2/3/1999).

    "Przyjęcie za pewnik faktu, że po zapłodnieniu powstała nowa istota ludzka, nie jest
    już sprawą upodobań czy opinii. Ludzka natura tej istoty od chwili poczęcia do
    starości nie jest metafizycznym twierdzeniem, z którym można się spierać, ale zwykłym
    faktem doświadczalnym." (prof. dr med. J. Lejeune, kierownik Katedry Genetyki na
    Uniwersytecie im. R.Descartesa w Paryżu, cyt. za: "Wiedza i życie", nr 11, 1986, s.
    8).

    "Rozwój dziecka zaczyna się nie w chwili jego urodzenia, lecz w momencie poczęcia."
    (prof. dr hab. med. K. Bożkowa, była dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie
    w: Zdrowie rodziny, pod red. prof. dr hab. med. K. Bożkowej i dr med. A. Sitko,
    Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa 1983, s. 35).

    "Życie osobnicze, czyli ontogeneza, rozpoczyna się od momentu zapłodnienia i trwa aż
    do śmierci." (prof. dr hab. med. H. Kędzia, Akademia Medyczna w Poznaniu, cyt. za:
    Medycyna perinatalna, pod red. prof. dr hab. med. Z. Słomko, Państwowy Zakład
    Wydawnictw Lekarskich, Warszawa 1985, t. l, s. 19).

    Życiem jest kobieta, która ma prawo
    > o sobie stanowić,

    a niech o sobie stanowi - ale co do stanowienia o drugiej osobie, zwłaszcza jej
    uśmierceniu to nie ma do tego moralnego prawa.

    > nie wystarczą. Ale bronisz, niech se żyją, a jak -- to już nie istotne.

    istotne, ale mniej istotne od zabójstwa.

    > Nie będą gotowe w twoim świecie, bo nikt im wiedzy na ten temat nie da.

    będą gotowe bo to zwykła fizjologia, ludzkosc sobie z tym radzi od 100tys lat.
    Starsi przekazywali wiedzę młodszym i sie kręciło. A teraz starsi pod wpływem chorego
    ideolo chcą młodym wciskać wiedzę fałszywą (np płeć można wybrać)

    > Ale to się dzieje u nas, w kościelnym przecież kraju. To jaka to jest
    > laurka dla tego kościoła i wiary? Delikatnie mówiąc MIZERNA.

    No to się wreszcie zgadzamy - kościół ma poważne braki w formowaniu religijnym.
    Dochodzi do pewnej formacji nazwijmy to kulturowej a nie potrafi przekazać ze
    najważniejsza jest osobista relacja z Jezusem.

    b.