  • Data: 2009-05-15 08:18:52
    Temat: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Winetoo <w...@n...spam.please.com> napisał(a):

    > Napisałem wyraźnie _w_ _systemie_. Jak ktoś projektuje dom ze ścianą 1W, a
    > nadproża zamiast systemowych woli dać własnego pomysłu to jego problem, ale
    > to nie jest projekt zgodny z systemem.

    Nawet koszmarnie drogie i zazwyczaj dostępne na tylko zamówienie elementy
    sustemowe nie likwidują tych mostków ale tylko je zmniejszają.

    > ROTFL
    >
    > Mieszkałeś w takim domu, czy powtarzasz zasłyszane urban legend :-)))
    >
    > Dla przypomnienia największym mostkiem termicznym są... okna. Pomyśl jaki
    > udział w ostatecznym bilansie cieplnym ma to czy ściana ma u=0,28 czy
    u=0,24
    > czy u=0,20

    Sedno jest w tym, że z okien nie można zrezygnować i musisz się na te mostki
    zgodzić. A ścianę można zrobić lepiej i gorzej.
    Taki strop między kondygnacjami przykryty styro nie jest w zasadzie mostkiem
    cieplnym (chyba że dla aptekarza) a w ścianie 1W ten element zawsze ma gorsza
    izolacyjność niż w ścianie 2W.
    Nie jestem na bieżąco - są już ściany 1W U 0,28? Ile mają grubości - 40 cm
    czy więcej?