  • Data: 2016-06-28 17:36:44
    Temat: Re: No to znowu 30 tysięcy więcej kredytu...
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-28 o 17:07, Pete pisze:

    > Maksymalna kwota raty nie mogła przekraczać ok 40 - 50% wolnych środków
    > kredytobiorcy, więc i tak margines na ew wahania kursu jest spory.

    OK, ale na zlotowki nie starczylo.

    > Przy takich warunkach banki nie widziały problemów w udzielaniu kredytów.
    > Co zresztą widać - nie ma wzrostu przeterminowanych kredytów w walucie.

    Ja to widze tak, ze banki naprawde malo przejmowaly sie ryzykiem kursu.
    Przy obecnym prawie w ogole nie musza sie przejmowac. Jak nie starczy
    domu to i tak odpowiada majatkiem. Pytalem przewrotnie w innych postach,
    ale nikt nie podjal. Gdyby pokusic sie o zlozenie tego troche do kupy to
    wychodzi taki mniej wiecej obraz:
    banki nie mialy pozyczonych francow (nie wszystkie, bo jednak umowy
    miedzy bankami centralnymi na franka byly).
    Nie przejmowaly sie ryzykiem, bo i nie musialy.
    Nie bylo czegos takiego jak LIBOR, wiec ew. spadki kursu bylby
    kompensowane przez zawarty w umowie kredytowej LIBOR.
    Ryzyko niewielkie, potencjalne zyski bardzo duze wiec banki zaczely
    kreowac kredyty walutowe.

    Pozdro.. TK