eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-21 21:36:37
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 21:17:58 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > poprzednia, tyle że więcej funkcji ma ;) Licznik to Iskra MT174.
    >
    > I tak:
    > 2.8.0 25,89 kWh
    > 2.8.1 25,89 kWh
    > 2.8.2 0 kWh
    >
    > 1.8.0 2,00 kWh
    > 1.8.1 2,00 kWh
    > 1.8.2 0 kWh

    > Na falowniku dzienna produkcja 29,9 kWh, na układzie pomiarowym 29,724 kWh,
    > patrząc na wykres do momentu zamontowania licznika zjedzono 4kWh,
    > czyli 29,9 - 4 = 25,9 z czego wynika, że mydelniczka energetyki liczy

    2.8.0 to ilosc sumarycznej energii wyprodukowanej w obu strefach. A 1.8.0
    to ilosc sumarycznej energii pobranej. Czemu sumujesz 2+2? Z tego wynika,
    ze energetyka policzyla, ze wyprodukowales 25,89 kWh. To dziala tak, ze
    jak produkujesz i odrazu zuzywasz w domu - to zuzywasz z instalacji
    fotowoltaicznej i ten kawalek pradu nie przelatuje przez licznik / nie jest
    zliczany?

    > Jak widać zlicza osobno produkcję i pobór na 2 taryfy (mam G12W), muszę
    > się dowiedzieć jak oni to potem rozliczają, czy patrzą tylko na sumaryczne
    > zużycie czy coś kombinują ze strefami...

    No wlasnie - a jak to jest z tym wspolczynnikiem 0,8 o czym wczesniej
    pisales? W jakim okresie jest rozliczanie tego co wyprodukowales z tym,
    co zuzyles - w skali dnia, miesiaca, roku?

    Zakladam, ze wiecej zuzyjesz niz wyprodukujesz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.