  • Data: 2015-12-03 09:20:22
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-03 o 08:17, Budyń pisze:
> [...]
    dobroci. I jako wzorzec dobroci nie moze dopuscic do jakis przypadkowych zdarzen w
    ktorych jego dzieciom jakakolwiek krzywda by sie mogla stac.
    > alez ty kombinujesz :) Wymysliles sobie boga z jakimis założeniami i nie
    dopuszczesz ze one mogę by inne. Ty wymysliles ze "nie moze sie stac krzywda" i
    dalej rozwijasz teorie do stwierdzenia faktu ze boga nie ma. Ale jesli twoje
    zalozenie jest bledne to i bledne sa wnioski.

    > A wyobraz sobie boga ktory w zalozeniach ma: moje stworzenie ma >>wolna wole<<
    łącznie z wiarą w boga.
    > Co w konsekwencji daje koniecznosc skonstruowania takiego swiata w którym nie ma
    WIEDZY o bogu. Bo jesli wiesz ze on jest to mozesz mu sie sprzeciwic, ale nie mozesz
    zaprzeczyc jego obecnosci (jak to próbujesz czynic). Wiec owa nadrzedna wolna wola
    daje prawo do wiary, ale tylko wiary, nie wiedzy.
    > Jedziemy dalej: stwórca wymysla swiat materialny tak by ustalajac stala
    grawitacyją, stałą plancka, pojecie czasu i przestrzeni dalej krecilo sie to samo -
    wystarczy tylko jednym bozym dotknieciem wywolac wielki wybuch.
    > Nastepnie czekamy 10mld lat na powstanie odpowiedniej do zycia planety i trzeba
    jeszcze raz uzyc bozego palca do powstania zycia, aminokwasy same sie nie ułożą w
    pierwszą komórkę. I po 4 mld lat mamy stworzenie, człowieka zaprojektowanego juz
    dawno, ale bez wiedzy o wlasnym pochodzeniu - ale z wolną wolą wiary w boga. Bóg znów
    daje nam znaki swojego istnienia, ale robi to w sposób tak dyskretny ze nie jest to
    powszechna WIEDZA, do ich przyjecia jest potrzebne jakas dobra wola ich akceptacji.
    Ja mówie o cudach, o lekarzach ktorzy wątpliwosci zadnych nie mają bo znali pacjenta
    przed i po zdarzeniu (hint: 16.02.1867r. Piotr de Rudder) a wy macie prawo to
    wysmiac. Tak to dziala, to wolna wola jest kluczem w analizie...

    > b.

    Jak Ci się chce takie pierdoły pisać?
    Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to, że uważasz, iż wiesz najlepiej
    jak było i jak jest, a całą swoją wiedzę opierasz na przekazach o
    czyichś wizjach.
    W szpitalach psychiatrycznych wielu jest takich, którzy miewają wizje i
    jakoś nikt z nich świętych nie robi.
    Osobiście proponuję nabrać więcej dystansu do tych wszystkich przekazów,
    które w znacznej większości są tylko i wyłącznie beletrystyką.

    Póki co prawda jest jedna, że coś/ktoś pchnął ten świat do istnienia -
    jakaś ogromna siła, ale nie wiemy co to za siła i na ile tą siłę możemy
    nazywać Bogiem i przypisywać jej cechy ludzkie takie jak myślenie,
    rozumowanie czy też bezpośredni wpływ na nasze losy.
    Poza tym w twierdzeniach Kościoła jest szereg sprzeczności, które
    świadczą o tym, że prawa kościelne tworzyli nieudolni ludzie.
    Jeżeli Bóg jest kimś, kto ma aż tak ogromny wpływ na nasze życie oraz
    będzie nas rozliczać za to życie to nie ma mowy o "wolnej woli".
    Jeżeli zaś Bóg daje nam "wolną wolę" i możemy z życia korzystać w
    dowolny sposób to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego
    woli, a skoro nie chce to nie może nas rozliczać z tego życia tylko musi
    nas traktować jednakowo, niezależnie od tego co czynimy.
    Po prostu nie można dawać alternatywy, jednocześnie nie pozwalając z
    niej skorzystać. Póki co to całe pieprzenie o "wolnej woli" właśnie
    prowadzi do takich konkluzji.