  • Data: 2015-12-03 12:34:47
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-02 o 11:31, Maniek4 pisze:

    > No i gdzie ta mitologia teraz jest? Co sie stalo z greckimi bogami?

    Wiara umarła śmiercią naturalną, bo ludzie zaczynają rozumieć zjawiska
    rządzące wszechświatem. Przestają wszystkie zjawiska przypisywać
    działaniom boskim.
    Dla przykładu:
    Kiedy pada deszcz to wiesz jak on powstaje i dlaczego i wiesz, że jest
    on następstwem zjawisk typowo fizycznych.
    Kiedyś modlono się o ten deszcz do boga, a kiedy spadł to dziękowali
    bogu za ten deszcz ofiarując serca swoich rodaków lub wrogów.

    > Mnie nie musisz martwic. Wiem to od dawna. Dziwi mnie tylko Twoja
    > wiara, ze wtedy bedzie lepiej.

    Od dawien dawna większość waśni i sporów się rodziły na podłożu
    ideologiczno-wyznaniowym.
    Ludzie tym bardziej walczyli narażając swoje życie, im bardziej wierzyli
    w życie pozagrobowe i pośmiertną nagrodę za czyny w obronie wiary.
    Ludzie im mniej wierzą w bogów i bóstwa, tym bardziej są nastawieni
    pokojowo i liberalnie do innych ludzi, bo wiedzą, że mają jedyne życie i
    nie warto go zmarnować.

    > Wiec gdzie sa z tak rozwinieta cywilizacja?

    A gdzie są teraz dinozaury?
    Gdzie są ludzie neandartalscy?