  • Data: 2015-12-03 09:42:10
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 09:20:21 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Jak Ci się chce takie pierdoły pisać?

    a czemu ma sie nie chciac? Kogutek zaproponował założenia początkowe, to i ja mogę
    -jakis zakaz wypowiedzi mam?

    > Póki co prawda jest jedna, że coś/ktoś pchnął ten świat do istnienia -
    > jakaś ogromna siła, ale nie wiemy co to za siła i na ile tą siłę możemy
    > nazywać Bogiem i przypisywać jej cechy ludzkie takie jak myślenie,
    > rozumowanie czy też bezpośredni wpływ na nasze losy.

    Czyli sie zgadzamy: teoretycznie moze istniec Bóg - tylko brak nam o tym wiedzy.

    > Poza tym w twierdzeniach Kościoła jest szereg sprzeczności, które
    > świadczą o tym, że prawa kościelne tworzyli nieudolni ludzie.

    mianowicie?

    > Jeżeli Bóg jest kimś, kto ma aż tak ogromny wpływ na nasze życie oraz
    > będzie nas rozliczać za to życie to nie ma mowy o "wolnej woli".

    brak logiki - rozliczenie nie oznacza braku wolnej woli. Mozesz ukraść, a sąd cie
    zamknie -ale to nie oznacza ze nie masz wolnej woli ukrasc.

    > Jeżeli zaś Bóg daje nam "wolną wolę" i możemy z życia korzystać w
    > dowolny sposób to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego
    > woli, a skoro nie chce to nie może nas rozliczać z tego życia tylko musi
    > nas traktować jednakowo, niezależnie od tego co czynimy.

    Błędne załozenie ze on chce bysmy byli podporządkowani jego woli, z tego błędne
    wnioski. Gdyby tak było to zrobilby sobie niewolników.
    "to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego woli" - on dopuszcza
    działanie wbrew jemu, a nie chce by tak robic.

    > Po prostu nie można dawać alternatywy, jednocześnie nie pozwalając z
    > niej skorzystać. Póki co to całe pieprzenie o "wolnej woli" właśnie
    > prowadzi do takich konkluzji.

    Zatem twoja wolna wola jest, z jakis powodów, wazniejsza dla niego niz twoje jemu
    posłuszenstwo.

    b.