    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Fri, 09 May 2014 22:09:42 +0200

    W dniu 09.05.2014 o 13:14 Maniek4
    > piszesz, wiec nie potrafie sie ustosunkowac.
    Spadek wartości, ok?

    > Nie pisalem nic o kredytach.
    Pisałeś o zadłużaniu.

    > Dla teorii mnoznika rzecz wyglada inaczej. Rzad nie jest wlascicielem
    > pieniadza i nie ma prawa jego emisji. Nie ma tez swoich pieniedzy i nie
    > jest bankiem. Wiec emituje obligacje. Te kupuja ludzie udzielajac
    > rzadowi kredytu.
    A jednak piszesz o kredytach.

    > Banki sa ze soba powiazane. Udzielaja sobie pozyczek, tworza konsorcja,
    > maja powiazania z firmami i prowadza ich rachunki. Upadek banku wywoluje
    > efekt domina i jest poprostu ryzykowny.
    No i co z tego, firma ma także powiązania z innymi i upadek rodzi
    konsekwencje, np: Cegielski.
    Banki maja nadmienie uprzywilejowaną pozycję, nie mówiąc już o egzekucji
    bo to juz w ogóle kpina z prawa.

    > Uproszczenie.
    > Banki to rowniez gwarancje, kredyty obrotowe i wiele innych.
    Taa pewnie szczególnie u nas, bądź mikrofirmą i idź po kredyt obrotowy,
    zobaczysz ich pomocną dłoń.

    Pleciesz jak potłuczony, były łagodne warunki uzyskania kredytów to i
    ludzie je dostawali i budowali. Teraz tak przykręcili śrubę że prawie nikt
    kredytów nie dostaje, budowlanka prawie staneła, rynek wtórny leży.

    --

    Pozdr
    Janusz