  • Data: 2016-02-16 22:54:14
    Temat: Re: Obecne trendy instalacji elektrycznej w chałupach
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.02.2016 18:31, Lisciasty wrote:
    > Powoli rzeźbię schemat instalacji, możecie powiedzieć
    > o czym warto teraz pomyśleć, a czego unikać bo i tak
    > się tego nie będzie używać?
    > Na razie myślałem o:
    > - sterowaniu przekaźnikami bistabilnymi (lub PLCkiem w przyszłości)
    > obwodów oświetlenia, więc włączniki impulsowe, przewód 2x0,5mm2
    > do rozdzielnicy wystarczy?
    > - skrętka sieciowa w strategiczne miejsca, żeby jak się da
    > uniknąć wifi
    > - zasilanie 24V w parę miejsc
    > - osobne obwody na ogród, garaż
    > - ups na podtrzymanie wentylacji

> [...]

    Bardzo dobry temat - również jestem na tym etapie aktualnie.

    - Czy warto dać przełączniki na wysokości lekko powyżej pasa?

    - Rozważam wariant oświetlenia mogący świecić różnym światłem
    ciepłym/zimnym - ma to sens?

    - Czy warto położyć cieńsze kable ale za to więcej i ściągnąć je do
    jednej rozdzielni?

    Z takich ciekawostek co mi przyszły do głowy na szybko:

    - są oprawki do gniazd sieciowych z zasilaczem USB - myślę, że warto
    kupić kilka sztuk np do kuchnii/pokoju sypialnego

    - warto położyć skrętki+zasilanie do rolet, nawet jeśli się ich
    aktualnie nie planuje

    - koniecznie zrobić gniazdo na tarasie poza domem i w altance

    - zostawić w każdym pokoju skrętkę (jedną parą może podpiąć czujnik
    alarmu a resztą np temperatury/wilgotności/gazu ziemnego)

    - instalacja teletechniczna (widzę tutaj szafę rack minimum 9U w pokoju
    gospodarczym z przeznaczeniem na UPS, NASem, Switch PoE oraz końcówką
    GPON w przyszłości)

    Klepnę coś więcej jutro ;)

    Pozdrawiam
    JK