  • Data: 2011-09-19 15:45:40
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciej S. napisał:

    > Przy konfiguracji beton komórkowy+20 cm styro na podłogę i 10 na ściany
    > wychodzi 2541 czyli ponad połowa (2605) kosztów ogrzewania w
    > konfiguracji wstępnej.

    Jak się da minimalną warstwę ocieplenia pod posadzką - zero nie wchodzi
    ! - to koszty ogrzewania rosną do absurdalnych rozmiarów - u mnie coś
    160 i coś tam tys kWh.

    Sprawność kotła węglowego na poziomie 80 proc, to fikcja, a cena węgla
    950 zł/tona też jakaś z czapy, bo ja płaciłem po 700 z transportem z
    polskiej kopalni.

    aha... jak się poprawi sprawność kotła z 80 proc na 60 proc, to dziwnym
    trafem spada finalna cena uzyskiwanej w ten sposób 1kWh - powinno być
    odwrotnie... :-).

    pozdrawiam
    Robert G.