  • Data: 2011-09-19 18:51:29
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.v12fnzba1cvm6g@lap...

    >He he ja mam podobny efekt a płyty nie mam tylko piwnicę która jest cała
    >zaizolowana, dzięki temu ciepła w dół nie ucieka tyle co normalnie,
    >Wiadomo płyta by była lepsza, ale nie miałbym wtedy piwnicy :)
    >Generalnie obliczenia z twojego arkusza są zbliżone do OZC.

    Zamiast pakowac sie w wiecznie mokre izolacje fundamentow, zreszta tylko
    zewnetrznych, wystarczy pierwsza warstwe przemurowac Ytongiem albo
    Porothermem i d..py sobie nie zawracac XPSami, czy styrodurami z nic
    niedajaca folia kubelkowa. Tam, gdzie nie ma piwnicy rzecz jasna. Promowanie
    silki w oparciu o opisywane zjawisko tez jest watpliwe.
    Budyn pociagna wreszcie dosc dawny temat strat w dol pomijany do tej pory we
    wszelkiego rodzaju dyskusjach. Nie dlugo dowiemy sie, ze dolozenie kolejnych
    cm styropianu da relatywnie mniej korzysci jak ograniczanie strat w dol, w
    stosunkowo prosty sposob. Nie bede sie smial kiedy okaze sie, ze sciana 1W
    moze byc w sensie kosztowym rownie ciepla jak ocieplona sciana 2W. :-)

    Pozdro.. TK