  • Data: 2010-08-29 07:11:41
    Temat: Re: Ocieplenie stropu - strych
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dom posiada piwnicę, parter i strych.
    > Strych w przyszłości planuję przeznaczyć na mieszkanie - jest wysoki.
    > Problem jest w tym, że teraz na podłodze strychu wysypana jest szlaka
    > jak to kiedyś się robiło.
    > Chciałbym zrobić tymczasowe ocieplenie z uwzględnieniem tego, że teraz
    > chodzi się tam pranie wysuszyć itp., a w przyszłości strych będzie
    > zamieszkany.
    > Wyrzucić szlakę i ułożyć po prostu wełnę mineralną?

    > Krzysiek

    Ja bym niczego nie wyrzucal. Szlaka tyle lat tam lezy, nabrala mocy urzedwej
    to bym ja zostawil.
    Poloz na szlake legary ew. przestrzen pomiedzy nimi wypelnij welna lub
    styropianem a najlepiej drobnym keramzytem. I normalnie nakrec slepa podloge
    czyli jakies mocne plyty podlogowe.
    Uzasadnienie; szlaka oprocz dobrych wlasnosci izolujacych termicznie ma
    jeszcze bardzo dobre wlasnosci tlumiace halas czego ani welna ani styropian
    nie maja.
    Swieza szlka jest niezdrowa, ona wydziela trujace gazy a ta juz wywietrzala.
    wiec nie widze potrzeby zamiany siekierki na kijek.
    Pzdr.
    Tornad