  • Data: 2013-02-04 12:20:16
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8266aab6-f4bb-4746-83ea-40c40f8609ca@go
    oglegroups.com...

    > E tam bez przesady. Renowacji od razu.
    > Karcherem spłukac brud, odświażyć tynk i elewacja odnowiona.
    > A nawet jakby

    Załatać ubytki - a to w zależności od tynku może być banalne, albo dość
    trudne aby uzyskać tę samą fakturę.

    > Silikonowa farba na mój dom kosztowała coś koło 600zł
    > Raz na 10 lat przemalować elewację to żaden problem a można np kolor
    > zmienić jak stary sie znudził;)

    Mnie nie chodzi o malowanie, al o ubytki

    > Oczywiście klinkier na elewacji jest bez powrównania trwalszy.
    > Jednak sporo droższy i jesteś skazany na niego na długie lata. Ja mam
    > teraz jasniutką, prawie biała elewację, jak mi się znudzi to kupię za
    > kilka stówek farbe w innym
    > kolorze poświęcę jedną sobote i dom odmieniony;)

    Nie jestem zwolennikiem klinkieru. IMO najrozsądniejsze rozwiązanie to tynk
    tradycyjny + dobra farba. Wszelkie ubytki można łatwo załatać i zamalować.
    Może nie jest to elewacja tak bezobsługowa jak klinkierowa, ale tak jak
    zauważyłeś można zmieniać kolor co jakiś czas.

    > Jeśli piszesz o siatce+ klej to masz pewnie rację ale jak jest jeszcze
    > tynk mineralny to juz tak łatwo nie jest. Ten SNMal jest na prwdę
    > cholernie twardy.

    Co z tego że tynk jest twardy skoro podłoże jest miękkie i sprężynuje.

    > Na takie coś to i klinkier nieodporny. wiem bo mam kominek wymurowany z
    > klinkieru i w jednym miejscu nieostroznie uderzyłem czyść ciężkim to róg
    > cegły się odłamał
    > i widać uszkodzenie.
    > Tynk nawet jak taczką zachaczę to łatwo naprawic z uszkodzeniami klinkieru
    > juz tak prosto nie jest

    Dlatego nie polecam klinkieru :-)

    > Piszesz dwie warstwy siatki, a czemu nie 3? 3 mocniejsze od dwóch, koszt
    > znikomy itp.;)

    Bo gdzieś jest granica rozsądku. Największa zmiana wytrzymałości jest
    pomiędzy brak, a jedna siatka - jest to zmiana o kilka rzędów wielkości.
    Różnica pomiędzy jedna siatką a dwiema jest ponad dwukrotna. Dodanie
    trzeciej warstwy nie zwiększy tej wytrzymałości dwukrotnie ale już tylko o
    jakiś procent szacuję że ok 30

    Pozdrawiam
    Ergie