    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 6 Jul 2013 04:25:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 lipca 2013 12:34:54 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Żeby nie było że nie wiem o czym mówię.
    > Żyłem do 20 roku życia w domu gdzie:
    [...]
    > Od 15 lat mieszkam w różnych mieszkaniach.
    > Myślę że jestem w stanie docenić plusy i minusy oby opcji.

    Przede wszystkim mieszkales w (jak mniemam) starym domu przy ktorym jest
    ZNACZNIE wiecej pracy niz w nowym domu. Ja w swoim nie zamierzam palcem
    kiwnac przez nastepne 30 lat. Pewnie, ze to i owo pewnie sie zniszczy, pisze
    o remontach generalnych (typu remont dachu, CO etc). Budowalem sporo sam i
    dzieki zaoszczedzonej kasie na robociznie - mam materialy lepszej jakosci.
    Zawsze wybieram srednio-wysoka polke. Nigdy najnizsza (chinszczyzna sux!),
    nigdy najwyzsza (placisz za marke). Patrzac pod tym katem na pewno bedziesz
    inaczej traktowal mieszkanie w domu.

    > Założenia :
    > - nic nie jest wieczne, wszystko trzeba naprawiać remontować

    Ale w starym domu robi sie to znacznie czesciej niz w nowym. Kiedys
    materialy byly mimo wszystko gorszej jakosci i nie bylo takiego rezimu
    jak dzis (nie dotyczy domow budowanych przez developerow czy innych takich;)

    [...]
    > - inaczej wyglądało moje życie 10 lat temu inaczej będzie za 10 lat

    Pewnie. Ja dlatego wybudowalem dom mimo ze bardzo duzy (po podlogach 360m2),
    to jak na starosc dzieci sie wyprowadza - moge zamurowac (tudziez po prostu
    zamknac drzwiami piwnice i poddasze i zostaje mi eleganckie ~110m2
    (bez garazu) do zycia na parterze. Na poddaszu mam dwa pokoje + lazienka,
    dosc niskie (w miare mala kubatura) - idealne dla dzieci :) Caly czas mowie,
    ze jak zaczna glowami uderzac o sufit to znaczy ze przyszedl na nich czas
    na usamodzielnienie sie :P

    > Więc NIE kupować działki i NIE budować z betonu i stali.

    Budowa szkieletu kosztuje identycznie co ze stali i betonu. I latwiej / drozej
    sprzedac po latach. Drewno nie jest tansze - to jakis kompletny mit :)

    > Alternatywa:
    > Wynająć plac i wybudować dom na drewnianym szkielecie.
    > A 15 lat póżniej
    > - dom spalić działkę

    Lepiej wybudowac z betonu za te sama cene i sprzedac za 15 lat za 200 tys.
    15 lat to akurat czas na to zeby nasz ogrod dojrzal i wtedy kiedy zaczyna
    byc piekny - Ty go chcesz sprzedac, mi by bylo cholernie zal - tyle pracy,
    tyle serca i potu... :)

    > - samemu wrócić do mieszkania
    > Dom jakieś 150 kzł/ 15 lat= ~1000 zł/m-c

    Za 150k pln to bedzie raczej altana :)

    > Działka 1000 zł/m-c (chyba)
    [...]
    > Proszę o sensowne kontrargumenty? :)

    Niektorzy ludzie lubia zapuszczac korzenie. Ja do nich naleze, nie lubie
    przeprowadzek i zmian :) Moja sasiadka w wieku ~60 lat wlasnie kupila sobie
    dom (cale zycie mieszkala w mieszkaniu) - dom przedwojenny ale z PIEKNYM
    ogrodem. W sumie dlatego go kupila. Na starosc zamknac sie w czterech scianach
    w mieszkaniu? Daj spokoj... Wolalbym zyc w mniej uporzadkowanym i wysprzatanym
    domu ze swoim ogrodem niz na bloku w mieszkaniu. To szybciej zabija :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.