  • Data: 2009-04-02 12:03:43
    Temat: Re: Ogrzewanie-co wybrać?
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gr1isf$340$1@node2.news.atman.pl...

    > 160mm średnicy to ma kanał tylko na jeden pokój. Nie wiem co dokładnie
    > proponuje Ci ów fachowiec, ale jeśli ktoś chce pożenić typową instalację
    > wentylacji mechanicznej z ogrzewaniem powietrznym, to po prostu się nie
    > uda. W typowym systemie ogrzewania powietrznego rekuperator jest włączony
    > niejako równolegle i nie pełni roli centrali wentylacyjnej, lecz elementu
    > pomocniczego.
    >
    > W jaki sposób ma być realizowane to ogrzewanie powietrzne ? Bo odnoszę
    > wrażenie że ktoś chce Ci wsadzić nagrzewnicę wodną w instalację
    > wentylacji.

> [...]

    Z tego co zrozumiałem z wstepnej rozmowy chciał pozenić. I wsadzic
    nagrzewnicę wodna w instalację. Pomysł z ogrzewaniem powietrznym padł przy
    okazji rekuperatora. Myslałem ze jak miec kanały i to nie bedzie problemu.
    Ale wyglada, ze to miałyby byc jakies rury. Nie bedzie ich gdzie za bardzo
    schowac bo dom czesciowo z pietrem i poddaszem. Poza tym odniosłem wrazenie
    ze to wyjdzie taniej niż układać instalacje CO. szczególnie podłogówke.
    Na szczescie jestem na etapie planowania instalacji. Moge sie jeszcze bawic
    w zwiekszanie/zmniejszanie ocieplenia itp.