  • Data: 2009-01-08 13:11:49
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam oferte na wykonanie ogrzewania podlogowego z tego. Do wyboru pe-xa lub
    > pe-xb Rehau. Nie wiem ile sama rura, stad pytanie o cala taka usluge z
    > matexem.
    > Ile moze byc metrow rury na 200 metrach ogrzewania?

    O samych rurach:

    Rury otrzymane w procesie PE-Xa sa wg wielu zrodel lepsze niz rurki z
    procesu pe-xb/xc. Dlaczego - google, jest tego od groma, takze porzadnych
    opracowan.

    Rehau PE-Xa bedzie kosztowal pewnie w cholere.

    Jesli jednak uznasz ze chcesz rury w pe-xa to mozna jeszcze znalezc Uponora
    oraz Purmo (diffu sie to chyba tam nazwa) - Uponor wysoka polka (takze
    cenowa), Purmo Diffu znacznie tanszy - jak sie pochodzi to mozna go kupic
    ponizej ceny wavina z allegro (pe-xc).

    U siebie podlogowke zrobilem z pe-xa (przekonaly mnie wzgledy teoretyczne
    oraz opinia ludzika z branzy chemicznej (polietylenow konkretnie). Wybralem
    purmo poniewaz był tani, od firmy z pewnym jednak doswiadczeniem.

    Rury na 200 metrów moze isc sporo - np 1,5km. Ale przedział jest szeroki w
    zaleznosci od projektu domu i energochłonnosci.

    Co do doswiadczen z Rehau: instalator ktory robil mi ogrzewanie na Purmo (on
    chcial robic na zwyklych rurach kan-therma lub wavina pex-b/c) Rehau i
    Wirsbo(Uponor) oczywiscie chwalil, pracowal w tym nie raz - obecnie jednak
    stwierdzil ze malo kto to kupuje i montuje z uwagi na wyzsze cene niz inne
    _dobre_ produkty.

    Greets

    Kane