  • Data: 2009-01-08 22:57:34
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "ygreko" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Kane" <s...@s...pl> wrote in message
    news:gk4u6l$k27$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Rury otrzymane w procesie PE-Xa sa wg wielu zrodel lepsze niz rurki z
    > procesu pe-xb/xc. Dlaczego - google, jest tego od groma, takze porzadnych
    > opracowan.

    No cos tam czytalem, ale zastanawiam sie, jakie to ma znaczenie, jesli to
    zaleje betonem i zapomne...? Chyba sa tu tylko dwie rzeczy, ktore sa IMHO
    istotne:
    1. Przewodnosc cieplna -- aby oddaly cieplo czynnika.
    2. Odpornosc na prace budowlane i zwiazana z tym pozniejsza dlugotrwala
    szczelnosc.

    W zwiazku z tym sa mozliwe dwa podejscia:
    1. Jak najtaniej, bo i tak w betonie.
    2. Jak najlepiej, bo wazne aby nie musiec kuc podlogi za 3 lata.

    Ktore powinno przewazyc? Mysle, ze moze warto pojsc w drozszy system, ale
    miec spokoj. Czy kucie podlogi zdarza sie tak czesto, ze warto o tym myslec?

    > Rehau PE-Xa bedzie kosztowal pewnie w cholere.

    Doplata pe-xb-->pe-xa Rehau = +20%.

    > Jesli jednak uznasz ze chcesz rury w pe-xa to mozna jeszcze znalezc
    > Uponora oraz Purmo (diffu sie to chyba tam nazwa) - Uponor wysoka polka
    > (takze cenowa), Purmo Diffu znacznie tanszy - jak sie pochodzi to mozna go
    > kupic ponizej ceny wavina z allegro (pe-xc).

    Jestem tu troche zalezny od wykonawcy, bo mam do niego zaufanie i nie bede
    zmuszal na sile do innych systemow. Jesli Uponor kosztowalby podobnie, to
    nie ma sensu zmieniac.

    > U siebie podlogowke zrobilem z pe-xa (przekonaly mnie wzgledy teoretyczne
    > oraz opinia ludzika z branzy chemicznej (polietylenow konkretnie).
    > Wybralem purmo poniewaz był tani, od firmy z pewnym jednak doswiadczeniem.

    No widzisz, a jednak wazne jest pe-x'cos' ;). Mozesz podac 3 powody,
    dlaczego pe-xa a nie pe-xb?

    [...]
    > Co do doswiadczen z Rehau: instalator ktory robil mi ogrzewanie na Purmo
    > (on chcial robic na zwyklych rurach kan-therma lub wavina pex-b/c) Rehau i
    > Wirsbo(Uponor) oczywiscie chwalil, pracowal w tym nie raz - obecnie jednak
    > stwierdzil ze malo kto to kupuje i montuje z uwagi na wyzsze cene niz inne
    > _dobre_ produkty.

    Pozostaje jeszcze kwestia roznicy w cenie. Czy warto kruszyc kopie.
    Ja mam 29 kpln na kompletna uruchomiona i podlaczona instalacje na 200
    metrow. Skoro rury to czesc tej instalacji, to nawet jak beda o polowe
    tansze, to ile moze to zmienic?