  • Data: 2019-07-16 15:01:23
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Jul 2019 14:41:44 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    g-ponds/

    > Ładne, ale tylko do popatrzenia. Na "basen" się nie nadaje. Jak nie
    > będziesz miał w tym ryb to będą komary i inne wodne stworzenia.

    Czy faktycznie ryby są niezbędne? Komar potrzebuje wody stojącej do
    rozwoju, a te eko-cuda są zdaje się non-stop pompowane.
    Przed domem mam malutką sadzawkę, do której wpada strumyk, a nadmiar wody
    wylatuje drugą stroną w kierunku doliny. Komarów (oraz innych larw) brak
    - a ryby tam nie ma żadnej (za to pijawek na dnie jest od zatrzęsienia,
    sam nie wiem jakim cudem się tam znalazły).

    > Staw to staw, basen to basen - inne przenaczenie, obsługa, koszty.

    I ja podchodzę do tego sceptycznie (dlatego pisałem, że musiałbym
    zobaczyć, aby uwierzyć), ale będąc kilkunastoletnim chłopcem jeździłem
    rowerem nad różne stawy i jeziora aby popływać. Niejednokrotnie miejsca
    bezludne i zarośnięte trzcinami, w Kaszubskich lasach. Nikt tych jezior i
    stawów nie filtrował, nie chlorował ani nie czyścił - a woda była
    krystaliczna. Nie wiem, czy rzeczywiście da się to odtworzyć na małą
    skalę, tak jak twierdzą producenci tych "eko basenów", niemniej koncepcja
    wydaje się prawdopodobna.

    Mateusz