  • Data: 2021-12-10 18:20:04
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 10 December 2021 at 18:09:57 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    kinetycznej wiatru może zostać zamieniony w energię mechaniczną, napędzającą wirnik i
    generator

    odpada sterowanie ustawianiem na wiatr . Jest tylko jedna oś obrotu, cały osprzęt na
    ziemi...

> [...]
    >
    > Generator 80% ( reszta to straty na ciepło, opory toczenia)
    > Sprawnośc designu wiatraka niech będzie 50%
    >
    > 59,3% x 80% x 50% to daje 23,52%
    >
    > Czyli jak będzie odzyskane 1/4 energii wiatru to jest ok
    >
    > x mala prędkośc wiatru na niskiej wysokości
    > x 300 dni bezwietrznych w mieście
    > Po to jest tunel aerodynamiczny
    > wstawiasz i od razu wiesz, ile Zenek ściemnia
    >
    > ale jak wiatr na polu to ustawiasz wiatrak i mierzysz prędkośc wiatru i jaka moc
    generuje generator

    > i od razu wiesz, że chiński Zenek znów ściemnia, aby wyrwac kasę od niekumatych,
    twierdząc, że jak nadejdzie huragan, cyklon,. tornado, to moc wiatraka wzrosnie pod
    niebo
    3/3
    https://zpe.gov.pl/a/energia-kinetyczna-rozwiazywani
    e-zadan/DP9XUg2Bf

    ==Odpowiedź:
    Po dwukrotnym wzroście prędkości energia kinetyczna samochodu wzrosła czterokrotnie.
    Zapamiętaj!

    Energia kinetyczna ciała jest proporcjonalna do kwadratu prędkości, co oznacza, że na
    przykład trzykrotny wzrost prędkości danego ciała (o stałej masie) powoduje aż
    dziewięciokrotny wzrost jego energii kinetycznej.