  • Data: 2010-08-17 09:41:04
    Temat: Re: Piorun przywalił w dom.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:4c6a561e$0$27027$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    Mam wrażenie że nie masz pojęcia o tym co piszesz gdyż we wszystkich
    komputerach stacjonarnych metalową obudowa RJ-tki połączona jest z masa
    komputera więc jego obudową a ta natomiast jest połączona z ziemią za pomoca
    przewodu ochronnego we wtyczce zasilającej. To samo tyczy się większości
    profesjonalnych urzadzeń logicznych w serwerowniach. Tam montuje się szyny
    wyrównawcze i łączy wszystkie metalowe obudowu galwanicznie razem a szynę
    wyrównawczą nie gdzie indziej jak z uziemieniem oraz przewodem ochronnym.
    Tylko te tanie marketowe urządzonka w plastikowych obudowach nie mają
    przewodu ochronnego ale ich konstrukcja zapwenia że metalowe ekrany gniazd
    połączone są ze sobą przez co zapewniona jest ciągłość przewodu ekranującego
    z każdej gałęzi. Zaleca się jednak wtedy dodatkowo uziemić ten zbiorczy
    punkt ale nie jest to wymagane. W tym wszystkim nie tylko o indukowanie się
    wysokich napięć w kablu podczas wyładowania atmosferycznego chodzi ale o
    zmniejszenie zakłóceń w obie strony, czyli między kablem a otoczeniem.

    Marek