  • Data: 2010-08-17 12:30:26
    Temat: Re: Piorun przywalił w dom.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2165ed46-6737-4a60-8619-40af4becc848@x25g2000yq
    j.googlegroups.com...
    On 17 Sie, 12:48, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Nie uważam. Sam właśnie stawiam w domu racka 42U. Jednak wiem, co
    >zwykle w domu ludzie mają, stąd moje wątpliwości.

    I przekładasz je na wszystkich równo jak leci.

    >A zupełnie osobną sprawą jest fakt sygnalizowany przez kol.
    >Sebastiana, znaczy pętle masowe, które są tu błędem w sztuce, a które,
    >jeśli ekrany łączysz od końca do końca, od uziemionego urządzenia do
    >uziemionego urządzenia, przy czym uziemienia owe są "rozległe" -
    >właśnie taka pętla powstaje.

    Zapewniam cię że na długości kilku metrów to żadna problematyka. Nie tworzę
    przecież okablowania bloku tylko małego domku. Urządzenia zasilane są w
    obrębie tej samej stacji trafo i zasilane z tej samej fazy. Wszystkie
    urzadzenia logiczne sa w jednym pomieszczeniu a odległości do komputerów to
    kilka metrów.
    Pętle masowe nie są do końca błędem w sztuce jak wspominasz gdyż nie ma nic
    gorszego niż powstanie róznicy potencjałów między dwoma końcami ekranu kabla
    co przyczynia się właśnie do uszkodzen portów. Należy dązyć do likwidacji
    różnic potencjałów między każdym punktem a wtedy okaże się że okran kabla
    STP _musi_ byc obustronnie uziemiony i może czasem jeszcze kilka razy po
    drodze jeśli jest to długa linia ale powyżej dziesiątek metrów.
    Gdy nie uziemisz ekranu kabla ubustronnie to ekran ten staje się zwyklą
    anteną zbierająca wszelkie zakłócenia z otoczenia pogarszając warunki pracy
    tej sieci a czasem wręcz uniemożliwiając.

    Marek