  • Data: 2010-12-30 15:21:01
    Temat: Re: Pompa ciepla zamiast gazu
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-30 15:44, Jasnie pisze:
    > Czy można definitywnie wykluczyć używanie gazu (wzrost cen gazu w
    > przyszlosci, koszta za utrzymanie gotowosci) na rzecz naprawde
    > dobrej/nowoczesnej pompy ciepla + rekuperatora:
    > Czy takie rozwiazanie ma szanse zwrocic sie naprawde szybko?
    > W kosztach gazu liczę:
    > - projekt za podłączenie
    > - wykonanie przyłącza
    > - dobry piec gazowy
    > - opłaty gazowe
    > - opłaty serwisowe

    Moja żonka pracuje w mocno ekspansywnej firmie ciepłowniczej. Poszukują
    rozmaitych sposobów na powiększenie liczby klientów również na obszarach
    gdzie nie ma sieci ciepłowniczej z elekrociepłowni (małe miejscowości).
    Jak jest stara kotłownia a jej przejęcie w perspektywie przyniesie zyski
    to ją kupują i modernizują. Z tego co słyszałem od żonki przymierzali
    się do instalacji solarnych i pomp ciepła do zasilanie budynków na
    osiedlach. I wyszło że im się nie opłaca wchodzić ani w pompy ciepła
    (dla dużej przecież grupy odbiorców) ani instalacje solarne. Ponadto
    przy pompach ciepła trzeba w naszym klimacie zabezpieczyć dodatkowe
    źródło ciepła gdyż pompy nie pokrywają zapotrzebowania na ciepło w
    mroźnych okresach.