  • Data: 2009-01-13 19:53:40
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

    > Aha, to na poczatku twierdzisz, ze WiFi ogolnie jest do kitu, ale jak ktos
    > ci podaje przyklad dzialajacego rozwiazania to okazuje sie, ze sie da,
    > tylko lepszy sprzet potrzebny?

    ogolnie to mam coraz mniejsza ochote odpisywac na twoje posty bo za kazdym
    razem udowadniasz ze czytanie ze zrozumieniem to dla ciebie cos zupelnie nie
    osiagalnego.

    napisalem i o zaletach i o wadach WiFi kilkukrotnie w tym watku, napisalem
    co uwazam za bzdure(ze WiFi sie bedzie przewidywalnie zachowywac w kazdych
    warunkach) tak samo napisalem(jako pierwszy w tym watku) o rozwiazaniu jakie
    najprawdopodobniej ma bartek u siebie w firmie zaznaczajac ze ma ono o wiele
    wieksze mozliwosci niz jeden AP z klasy SOHO. dopiero dzisiaj bartek opisal
    rozwiazanie u nich w firmie i tylko potwierdza to moje slowa z dnia
    wczorajszego.

    tak wiec masz zadanie domowe, nauczyc sie czytac ze zrozumieniem ew poprosic
    o pomoc kogos starszego zeby wyjasnil jak czegos nie rozumiesz, nauka
    czytania grup dyskusyjnych ze szczegolnym naciskiem na sprawdzanie dat kiedy
    kto co napisal.
    na poczatek tyle ci wystarczy, trzymam kciuki i wroc jak odrobisz prace
    domowa bo poki co marnujesz moj czas :)

    > Co mozna takiego robic na tym sprzecie czego nie mozna na domowym ruterku,
    > opartym o jakiegos linuxa?

    porownujesz jeden AP klasy SOHO do rozwiazania biznesowego ??
    jeden marny AP najczesciej z wbudowanymi antenami do calego mesha AP
    sterowanych przez dedykowane kontrolery z funkcjami typu load balancing
    obciazenia na poszczegolnych AP, roamingiem itd itp ?
    widac jak marne pojecie masz o tym temacie skoro wyskakujesz tutaj z takim
    porownaniem :)
    jakis marny AP z Linuxem, wow :) potega poprostu :D

    > Tak, szczegolnie w Polsce takie biura sa powszechne. W Katowicach sa
    > praktycznie tylko dwa budynki w ktorych sa przestrzenie open space, reszta
    > to stare, zaadaptowane budynki, ze scianami z cegly.

    2000 osob w starym zaadoptowanym budynku ? :)
    bo o takiej grupie osob pisze Bartek, znowu problemy z czytaniem ze
    zrozuminiem ? :)
    aaa no tak zdolnosc logicznego myslenia by sie jeszcze przydala :D

    po drugie takie budynki sa calkiem powszechne w wiekszych miastach i w
    zdecydowanej wiekszosci firmy wdrazajace takie rozwiazania WiFi jak opisalem
    w takich biurowcach sie znajduja.

    po trzecie mam przyklad "dzialania" dwoch AP Cisco w starym budynki z
    grubymi ceglanymi scianami.
    to poprostu nie chce dzialac w zaden sposob, mimo ze takie rozwiazanie
    sprawdza sie dobrze na Open Space :)
    co rowniez pokazuje ze bzdura jest mowienie ze dzialanie WiFi jest
    przewidywalne(co Ghost twierdzil wysmiewajac tezy ze kazde rozwiazanie
    trzeba sprawdzac indywidualnie na miejscu i nie mozna mowic ze skoro u mnie
    dziala to u innych tez musi:)

    jak juz pisalem, troche wiecej doswiadczenia praktycznego by ci sie
    przydalo :)
    bo teoria to z praktyka nie zawsze idzie w parze :)

    --
    pzdr
    piotrek