    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powódź
    Date: Thu, 27 May 2010 10:36:50 +0200

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4bfe0a00$0$17101$65785112@news.neostrada.pl...

    > A widzisz różnicę w smaku tej wody?
    > Dobra oda ze studni jest 1000 razy lepsza niż najlepsza woda z
    > wodociągu... Ty wiesz co w niej jest?

    Piłeś kiedykolwiek wodę ze studni ?
    Bo ja tak i to z niejednej. Porządna studnia z dobrą wodą to studnia
    głębinowa. Wielu gospodarstw po prosotu nie było stać na wykonanie studni
    głębinowej, dlatego robili studnie płytkie, rzędu kilkunastu, a nawet kilku
    metrów, z których woda była zdatna do picia dopiero po przegotowaniu.
    Wiem co piję z wodociągu, bo ze studni głębionowych z głebokości ponad 100m
    i to jest właśnie ta woda dobrze przefiltrowana, niezawierająca już
    zanieczyszczeń organicznych i chemicznych. Tę wodę pobierają wodociągi,
    kontrolują jej jakość, dodatkowo filtrują i usuwają szkodliwe substancje,
    jezeli się pojawią, a następnie ozonują po to żeby do domów dotarła woda o
    jakości, która umożliwia nawet wypicie wody niegotowanej. Woda tłoczona jest
    rurami HDPE, które nie mają żadnego wpływu na pogorszenie jej jakości.
    Z tego co widzę jesteś ze śląska z Gliwic ? Niestety woda w takich
    aglomeracjach, także i w Warszawie jest nędznej jakości. Mocno zażelaziona z
    powodu transportu rurami stalowymi. Jednak weź pod uwagę, że stopniowo rury
    te wymienia się na HDPE i z czasem jakość tej wody będzie coraz lepsza. Poza
    tym warto jest też zainstalować sobie w domu zestaw filtrów do uzdatniania
    wody do celów spożywczych.

    > Coz... od szamb sa "szambonurki", a nie spuszczanie do rzek... Jesli ktos
    > byl nieuczciwy to bedzie nadal i np. zastosuje obejscie na wodomierzu z
    > twojej "wspanialej" sieci wodociagowej. Nie zaplaci ani za wode ani za
    > scieki ktore wytworzy, a ktore pojda kanalizacja i... skaza wode przy
    > najblizszym podtopieniu

    Widzisz w tym rzecz, że nikt nie zakłada wodomierzy na ściekach, dlatego
    nikt nie będzie się bawił w obejścia ze ściekami, bo nie ma to sensu. Ścieki
    trafią do ścieków, a nie do rowu melioracyjnego czy wprost do rzeki (z domów
    stojących blisko rzeki).
    Ludzie stają się coraz wygodniejsi i coraz bardziej zwracaja uwagę na
    estetykę domu oraz całego obejścia. Kiedyś płynąca gnojówka oraz fekalia z
    szamba wprost do rowu melioracyjnego przez środek podwórka oraz fetor w domu
    były czymś normalnym w wielu gospodarstwach rolnych. Obecnie każdy chce mieć
    odrobinę luksusu oraz czyste powietrze. Tak więc nieprawdą jest to co
    piszesz.
    W wielu gminach kanalizacja była wykonywana za unijne pieniądze i poza
    złożeniem podpisu nic to ludzi nie kosztowało, dlatego praktycznie wszyscy
    ochoczo godzili się na podłączenie do kanalizacji.