  • Data: 2013-06-24 06:58:53
    Temat: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:

    > Z całym szacunkiem ale co można projektować w domu rok?
    > Intensywnie myślę i naprawdę nie wiem jak można rok czasu myśleć nad
    > zagospodarowaniem 150-200mkw
    > Kuchnia, salon , dwie sypialnie itd i rok nad tym myśleć?
    > Można i tak.
    > Tylko po co?
    > Zresztą cudów nie wymyśliłeś- z tego co pamiętam masz typowy domek
    > bez żadnych "fajerwerków"
    > Ktoś tam pisał że do projektowania kuchni architekta zatrudnił.
    > Można i tak ale ja sobie nie wyobrażam po co architekt do kuchni
    > która ma pewnie kilkanascie m2.

    No widzisz czy jesteś klientem na dom typowy a nie indywidualny projekt.

    no widzisz tylko ża takiego projektu nie znajdziesz w katalogu.

    projekt był robiony przy dość mocnych ograniczeniach.
    1. dom parterowy
    2. ze względu na nażucony kąt dachu min 37 st ograniczyłem szerokość
    segmentu do max 7m to już jest pewne wyzwanie, jeśli nie można postawić
    długiej stodoły (która też była rozważana w pewnym momencie.
    3. układ działki miejsce wjazdu, nasłonecznieni, istniejąca infrastruktura,
    drzewa, szerokość, drugi dom w pobliżu (brak okien na tamtą stronę)
    4. nie rozbuchana wielkość domu

    po pierwsze tworzysz wstepne koncepcje bryły i prubujesz ustawić w niej
    potrzebne pomieszczenia biorąc pod uwagę umeblowanie tych pomieszczeń.

    koncepcji było sporo zanim powstał układ optymalny.

    potem układ wnętrza, układ pomieszczeń, ich wielkość, ustawienie wg stron
    świata, dostep (minimalizacja komunikacji)

    zapytaj jakiegoś architekta ile sie porządznie projektuje dom z
    ograniczeniami.

    > My mieszkamy juz 5 lat- w tym czasie dwa razy salon przemeblowaliśmy
    > i dwa razy sypialnie. Bez pomocy architekta.Czasy gdy 20 lat te same
    > meble się trzymało chyba już mineły.
    >
    > Do domu?

    do dupy.

    > Rozumiałbym to gdybys miał tak jak mój kumpel chałupe o powierzcni
    > coś koło 850 mkw na działce 2ha dla zwykłego domu co tu kombinować?

    no widzisz drogi kolego, jak sie buduje dom 850 m2 to naprawdę jest znacznie
    mniej do kombinowania, bo sądząć z wielkości nie ma sie żadnych ograniczeń
    finansowych. Duża przestrzeń nie ogranicza. Swoją drogą taki dom to też
    wyzwanie jeśłi chcemy aby był nie tylko wielki ale i funkcjonalny.