  • Data: 2009-12-22 14:42:03
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Kane" napisał:
    > Wymiennik ciepla projektowany jest na zadany maksymalny przeplyw ale przy
    > mniejszym przeplywie wzrasta odzysk. Prosze nie wprowadzac publiki w blad
    > ;)
    > Wymiennik na 500m3/h przy 250m3/h odzyska wiecej niz wymiennik
    > projektowany na 250m3/h. ALbo bedzie mial mniejsze opory = bedzie
    > potrzebny slabszy wentylator = mniej pršdu.

    wymiennik ciepła projektuje się na maksymalny przepływ, opory powietrza i
    sprawność!!!
    możesz mieć reku na 250 i 500m3/h i o identycznej sprawności i ciśnieniu!!!!
    faktycznie że jeśli taki reku będzie pracował na pół gwizdka to i jesgo
    sprawność nieco wzrosnie, ale nie 2 razy, a zapłacić za nigo musisz co
    najmniej 2 razy więcej!:O)

    > Wzmacniacz: to fajnie ze masz 20W. Ja mam 8W i 360W zaleznie od miejsca. I
    > tez nigdy nie odkrecam tego na wiecej niz polowe mocy. I co z tego ? Jak
    > juz mowilem ten parametr mocy niewiele oznacza (i nie przeklada sie na
    > cene - akurat ten 8W jest drozszy :)). Zly przyklad - to Ci chcialem
    > powiedziec.

    wybacz, ale akurat moc dla wzmacniacza jest tym samym czym przepływ dla
    rekuperatora, jeśli jeden i drógi będzie miał reszte parametrów na tym samym
    poziomie (czyli zniekształcenia, pasmo, charakteruystyki dla wzmacniacza, a
    ciśnienia, sprawności dla wymiennika) to ten 2 razy większy będzie ponad 2
    razy droższy (w praktyce 4-10razy), więc wcale nie opłaca się
    przewymiarowywać czegokolwiek tylko dla jakichś złudnych sprawności, kture
    są niewielkie i niczym nie uzasadnione ekonomicznie:O)