  • Data: 2009-12-22 14:42:06
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Adam Szendzielorz" napisał:
    > Piszesz caly czas tylko o zapotrzebowaniu ludzi na oddychanie. A
    > wentylacja to przede wszystkim (patrzac pod wzgledem wielkosci
    > zapotrzebowania) usuwanie wilgoci z gotowania / prania / kapania sie /
    > innych roznych procesow.

    chyba nie chcesz sobie wmówić że człowiek wydziela wilgoć przez pocenie się
    intensywniej niż oddychanie?:O)
    po pierwsze to ja raczyłem zauważyć że stosując mały przepływ (10-20%
    kubatury/h) jesteś w stanie zapewnić wentylację kilkakrotnie większą niż
    zapotrzebowanie na oddychanie dla takiego tłocznego zaludnienia jak w
    więzieniu, więc spokojnie na to pocenie i nawet pierdy wystarczy:O)
    a jak nie daj borze na 150m2 będzie mieszkała 4ro osobowa rodzina to
    wentylować się będa aż na poziomie ponad 10cio krotności oddychania:O)

    > Jak chcesz skutecznie usunac zaparowane
    > maksymalnie ~25m3 w lazience po kapieli, majac do dyspozycji
    > anemostacik w lazience bioracy z tej lazienki te ledwo ~8-12m3 na
    > godzine ?? Tam bedzie parowa przez dwie godziny przynajmniej
    > w takich warunkach.

    gdybyś czytał uważniej, albo przynajmniej policzył, to byś wiedział że jeśli
    w takim mieszkniu zrobisz wywiew w łazience i kuchni to te dajmy 40m3/h
    rozdzieli się po 20m3/h a przy takim przepływie w łązience będzie wymiana
    powietrza na poziomie kubatury łazienki na godzinę, to według ciebie mało?
    nie wystarczy na uauwanie wilgoci po kąpieli i schnięcie ubrań?:O)
    mugłbyś jakoś uzasadnić jakie według ciebie powinny być wystarczające
    przepływy wentylacyjne?:O)
    tylko bez ściemy typu: mnie się wydaje, zdzicho mówił, w bibli jest napisane
    a bozia się nie myli:O)