  • Data: 2009-12-22 14:54:31
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a sobie dokładaj nawet po 200m3 na osobę, twoja sprawa, tylko wytłumacz mi
    > czym uzasadniasz wymianę 20-30m3/h na osobę?:O)

    Praktyką. Pomieszkaj w domu z went mechaniczna, policz ilosc osob, sprawdz
    wilgotnosc i komfort mieszkania i ci wyjdzie. Ja zebralem od dwoch rodzin
    dane, oni sobie "doswiadczalnie" ustalili na pokretle odpowiedni poziom
    wentylacji dla ich stylu zycia (obaj sprawdzali tez wilgotnosc
    higrometrem/stacja pogody). Wyszlo wlasnie miedzy 20-30 na osobe po
    odliczeniu tego co obaj zakladamy na kuchnie i lazienke. Byc moze zla
    metoda - wazne ze sie sprawdza w praktyce. Czas egzystencji z rekuperatorem
    w ich przypadku to rok jedna para i półtora roku druga rodzina.

    > a dlaczego? ja w PRLowskim budownictwie mam średnio nawet mniejszy i
    > wystarcza:O)

    Co masz srednio mniejszy ? 20m3 w kuchni masz ? W okapie ?

    > jak wyżej, czym uzasadniasz zużycie 20m3/h na osobę?:O)

    Jak wyżej ! :) Praktyka. Druga sprawa: w normach wentylacji tez jest to
    jakos pouwzgledniane ale nie chce mi sie tego szukac.

    >w wentyacji masz nawiewy do pomieszczeń mieszkalnych, a wywiewy w
    >łązienkach
    > i kuchniach, więc nie wiem czemu je tak sumujesz skoro przepływ w łazience
    > równa się sumie z kilku pokoi?:O)

    Poniewaz jesli lazienka potrzebuje powiedzmy 20m3/h powietrza to musisz je
    nawiać.
    JEsli masz 5 "potrzeb" po 20m3 (osoby, kuchnia, lazienka) to logiczne jest
    ze tyle samo nalezy podać do środka budynku prawda ? Jakbys to chcial
    sumowac inaczej ? Ze lazienka ma 20 wywiewu, kibelek 20 wywiewu to nawiejemy
    40m3 i jestesmy w domu ? W tym momencie pomijasz cala reszte, nie mowie ze
    ludzie sie podusza ale od komfortu to jest dalekie bo zanizasz obliczenia.

    Pozdraiwam

    Kane